kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

نیوزویک: پیروز اصلی نبرد بزرگ حلب حزب‌الله لبنان است

یک نشریه آمریکایی نوشت، «جنبش حزب‌الله لبنان» پیروز اصلی نبرد بزرگ «حلب» است.



«نیوزویک» طی تحلیلی درباره آزادسازی شهر «حلب» نوشت، جنبش حزب‌الله لبنان پیروز اصلی این نبرد بوده و جایگاه خود را (به خاطر این پیروزی) در سوریه و لبنان مستحکم کرده است.
به گزارش فارس، در این مقاله تحلیلی آمده است: «روز 22 دسامبر 2016 (2 دی گذشته) دولت سوریه با حمایت حزب‌الله و روسیه توانست بعد از نبردی پرهزینه و طولانی، پیروز شود (و حلب را آزاد کند).... هر چند حزب‌الله (در این نبرد) متحمل تلفات و صدمات فراوانی شد ولی توانست پیروز شود... و علی‌رغم اینکه (این جنبش) با دشمنان بیرونی و درونی مواجه است، به عنوان قدرتمندترین نیرو در لبنان بوده و مواضع خود را مستحکم کرده است.»
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: «حزب‌الله اکنون از رئیس جمهور سوریه هم قوی‌تر شده است.»نیوزویک به نقل از «سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه» شمار شهدای حزب‌الله در سوریه را نیز 1300 تن اعلام کرده است.
این نشریه انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان را نیز یک پیروزی دیگر برای حزب‌الله در عرصه داخلی لبنان دانسته است.
هلاکت 30 تروریست
به گزارش تسنیم، ارتش سوریه اما طی عملیاتی در حومه غربی «السلمیه» استان «حماه»، 30 تروریست را به هلاکت رساند. در این عملیات، جاده السلمیه به حمص نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی و به روی خودروها گشوده شد.
در منطقه «وادی بردی» که بخشی از منابع آبی شهر دمشق از آنجا تأمین می‌شود نیز دیروز شاهد عملیات ارتش سوریه بود. ارتش قصد دارد با عقب راندن عناصر جبهه النصره از منطقه وادی بردی، انتقال آب آشامیدنی به مناطق دمشق را دوباره برقرار سازد.
سایر رویدادها
* سخنگوی گروه تروریستی «ارتش آزاد» سوریه گفت: «باراک اوباما» وعده‌های توخالی در مورد کمک به ما داده بود و امیدواریم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا به ما کمک کند!
* وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، شهر آستانه (پایتخت قزاقستان) آماده برگزاری نشست سوری- سوری است. این نشست با همکاری و زمینه‌سازی ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود.
* دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت دمشق اعلام کرده، داعش در سال 2016 چیزی بالغ بر 438 غیرنظامی سوری را اعدام کرده است.