kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

کوتاه از سراسر جهان



روسیه
میرور: مقامات یونانی از کشف جسد مدیر بخش کنسولی سفارت مسکو در آپارتمانش در آتن خبر داده‌اند. «آندری ملانین» 54 ساله، رئیس ‌بخش کنسولی سفارت روسیه در یونان بود.
جسد وی در کف اتاق خواب پیدا شده و شواهدی مبنی بر ورود با زور به منزل و آثار ضرب و جرح کشف نشده است.
مقامات یونانی می‌گویند که دلیل مرگ وی مشخص نیست و در نگاه اول مرگ طبیعی به نظر می‌رسد اما منتظر گزارش پزشکی قانونی هستند.
بحرین
العالم: دادگاه تجدید نظر بحرین حکم اعدام سه نفر را در ارتباط با آنچه «کشتن چند نیروی پلیس در یک بمب‌گذاری» عنوان ‌شده، تأیید کرده است. آل‌‌خلیفه مدعی شده در این بمب‌گذاری چند نیروی پلیس، از جمله یک افسر اماراتی، کشته شده‌اند. علما و روحانیون بحرینی با  دروغ خواندن این اتهامات  خواستار لغو تمامی احکام صادر شده درباره اعدام، اجرای اصلاحات در کشور و تغییر اوضاع قانونی و اجرایی کشور برای رسیدن شهروندان به حقوق خود شده‌اند.
لبنان
 العربیه: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در اولین سفر خارجی خود وارد ریاض پایتخت عربستان شد.
 عون در این سفر روابط دو جانبه لبنان با ریاض، اوضاع منطقه و مسائل مشترک را بررسی خواهد نمود. رئیس‌جمهور لبنان لحظه ورود به عربستان و در جمع خبرنگاران گفته که با هدف رفع سوء‌تفاهمات ایجاد شده میان دو کشور این سفر را انجام داده است. وی تا آخر هفته جاری در عربستان خواهد بود.
سودان
الحیات : «صادق المهدی» رهبر مخالفان سودان از سازمان ملل خواسته با صدور قطعنامه‌ای دولت خارطوم را ملزم به اجرای اقداماتی در راستای اعتمادسازی کند.
 المهدی با ارسال نامه‌ای تاکید کرده  «توقف اقدامات خصمانه، امدادرسانی به مناطق جنگ‌زده، حفظ آزادی‌های اصلی و آزادی زندانیان سیاسی از جمله اموری است که می‌تواند مسیر را برای تمامی کسانی که در کشور به دنبال آغاز یک گفت‌وگوی ملی و همه‌جانبه هستند باز کند.»
کنگو
رویترز: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، بیش از 100 هزار نفر از مردم کنگو از ماه اوت (مرداد) تاکنون از خانه‌های خود در استان «کاسای»، به دلیل درگیری‌ نیروهای دولتی با گروه‌های شبه‌نظامی فرار کرده‌اند. همچنین بیش از 100 نفر در درگیری‌های مختلف از ماه اوت تاکنون در این کشور کشته شده‌اند.
ایتالیا
اسکای نیوز: ایتالیا  اعلام کرده که سفارت خود در «طرابلس» پایتخت لیبی را پس از آنکه نزدیک به دو سال به دلیل اقدامات خشونت‌بار تعطیل بود، بازگشایی می‌کند. وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفته با مقامات لیبی همکاری در زمینه مقابله با مهاجرت غیرقانونی و تروریسم را مورد بررسی قرار داده است. وی در عین حال به جزئیات تدابیر امنیتی که برای تامین امنیت سفارت ایتالیا در طرابلس اتخاذ شده است اشاره‌ای نکرده است.