kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

اخبار ورش جهان


رونالدو بهترین بازیکن جهان شد،رانیری بهترین مربی
کریستیانو رونالدو با پیشی گرفتن از لیونل مسی و آنتوان گریزمان عنوان مرد سال فیفا در سال ۲۰۱۶ را کسب کرد. جایزه بهترین مربی سال هم در مراسم فیفا به کلودیو رانیری، سرمربی لستر سیتی رسید.
مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۱۶ دوشنبه شب با حضور چهره‌های برجسته فوتبال جهان در شهر زوریخ برگزار شد و بهترین‌های بخش‌های مختلف جوایز ویژه خود را دریافت کردند. کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید و تیم ملی پرتغال در این مراسم عنوان مرد سال فیفا را کسب کرد.این مراسم دوشنبه با حضور چهره‌های مطرح و شناخته شده جهان در شهر زوریخ سوئیس آغاز شد و آرای کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی تاثیری ۵۰ درصدی در تعیین برندگان داشت. ۵۰ درصد دیگر را باید به نقش عموم مردم با رأی دادن از طریق اینترنت و البته خبرنگاران ورزشی برجسته بین‌المللی سپرد. نتایج انتخاب بهترین‌های سال 2016 فوتبال دنیا به شرح زیر است:
*تیم منتخب سال 2016: نویر، آلوس، راموس، پیکه، مارسلو، مودریچ، کروس، اینیستا، مسی، سوارس و رونالدو به عنوان 11 نفر تیم منتخب سال 2016 انتخاب شدند و هر یک جایزه مخصوصی از هیده‌توشی ناکاتا، ستاره سابق فوتبال ژاپن و آسیا دریافت کردند.
*جایزه هواداران سال 2016: نماینده هواداران بروسیا دورتموند و لیورپول این جایزه را کسب کردند.
*جایزه جوانمردانه سال 2016: این جایزه به اتلتیکوناسیونال کلمبیا رسید و خوان کارلوس دلاکوئستا به نمایندگی از این تیم جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد. دلیل اهدای این جایزه، انصراف تیم کلمبیایی از انجام بازی فینال جام سود آمریکانا مقابل چاپه‌کوئنسه و تقدیم جام به تیم قربانی شده در تراژدی سقوط هواپیما بود.
* جایزه بهترین سرمربی مرد سال 2016: کلودیو رانیری سرمربی تیم لسترسیتی به عنوان برترین مربی سال 2016 انتخاب شد. او توانست لستر را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند.
* جایزه بهترین سرمربی زن سال 2016: این جایزه به سیلویا نید سرمربی پیشین تیم ملی آلمان رسید.
*جایزه پوشکاش سال 2016: زیباترین گل سال که به جایزه پوشکاش معروف است به یک آسیایی رسید. موهد فایز سوبری این گل را در لیگ مالزی به ثمر رساند.
*جایزه بازیکن سال 2016: مهمترین جایزه این مراسم به کریستیانو رونالدو تعلق گرفت. او که چندی پیش توپ طلای سال را از نشریه فرانس فوتبال دریافت کرده بود این بار مرد سال فیفا شد. رونالدو با پیشی گرفتن از مسی و گریزمان به این مهم دست یافت. جایزه او را اینفانتینو رئیس فیفا اهدا کرد. چینی‌ها دست‌بردار بازیکنان خارجی نیستند
ستاره پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال با باشگاه شانگهای چین به توافق نهایی رسید تا شاگرد ویاش بواش در این تیم شود.ریکاردو کاروالیو ستاره پیشین رئال مادرید و چلسی با باشگاه شانگهای چین به توافق نهایی رسید تا یکی دیگر از خریدهای بزرگ این لیگ شود.هدایت شانگهای را آندره ویاش بواش برعهده دارد و این باشگاه چینی پیش از این هم اوسکار را با 60 میلیون یورو جذب کرد.کاروالیو در موناکو بازی می‌کرد. قرارداد این بازیکن پرتغالی با موناکو به پایان رسیده بود و به همین خاطر راهی لیگ چین شد تا پیراهن شانگهای را بر تن کند. این بازیکن 38 ساله توانست تابستان گذشته جام قهرمانی را در یورو 2016 با تیم ملی پرتغال بالای سر برد. او از سال 2013 تا الان در موناکو بازی می‌کرد که در نهایت از این تیم هم جدا شد تا لیگ چین را هم تجربه کند.
تخریب مجسمه مسی در آرژانتین
مجسمه ستاره آرژانتینی در کشورش توسط فردی ناشناس تخریب شد.
مجسمه لیونل مسی که تابستان امسال در بوینس آیرس از آن رونمایی شده بود، اکنون بدون بدنه، سر و بازو مانده است.مسئول سازمان تبلیغات پایتخت آرژانتین در این‌باره گفت: بخشی از مجسمه مسی که در تریستان آچاوال واقع است، تخریب شده است. اکنون شهرداری در حال بازسازی آن است.از مجسمه مهاجم بارسلونا چند روز پس از شکست آرژانتین برابر شیلی در فینال کوپا آمریکا رونمایی شد. مجسمه ستاره آرژانتینی که مدتی بدون آسیب مانده بود، اکنون تنها نیمی از آن باقی مانده است و تنها پاهای مسی به همراه توپی که حمل می‌کند دیده می‌شود.در خیابان گلوریا مجسمه برخی از ورزشکاران مشهور آرژانتینی همچون گابریل ساباستینی، گیرمو ویلاس (تنیسور)، امانوئل خینوبیلی (بسکتبالیست)، خوان مانوئل فانخیو (راننده فرمول یک) و لوسیانا آیمار (بازیکن هاکی) وجود دارند.