kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی چشم امید و چراغ راه مستضعفان عالم است

استاد درس خارج حوزه گفت: انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور امام‌عصر(عج) و چشم امید و چراغ راه مستضعفان عالم است و البته استکبار و ایادی صهیونیست و آل‌سعود به دنبال خاموش کردن این چراغ هستند ولی این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد.


به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد دهه بصیرت و جمعی از مردم انقلابی قم که به مناسبت حماسه 19 دی برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم درباره قیام و مصلحان، آیات بسیاری آمده است و آیه 46 سوره سبأ اشاره به همین موضوع داشته و تأکید بر این اصل دارد که بدون قیام و حرکت قیامی، هیچ اصلاحی در جامعه واقع نمی‌شود.
وی گفت: در سال 56 که مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات در توهین به امام خمینی(ره)، چاپ شد، آنها سعی کردند تا میزان ارادت و حساسیت مردم نسبت به ایشان را بفهمند، که ما آنجا گفتیم که نباید در برابر این توهین و هتک‌حرمت سکوت کرد و جرقه قیام 19 دی از همین جا شروع شد و باعث شد که روند انقلاب سرعت بیشتری بگیرد و با تعطیلی بازار و تجمع طلاب و روحانیون و مردم انقلابی قم، حماسه بزرگی در این روز رقم خورد.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به احادیث ائمه درباره شهر قم، ابراز داشت: در روایات زیادی به قم و مردم این شهر اشاره شده است به عنوان مثال امام کاظم(ع) فرموده اند: «مردی از قم قیام می‌کند و مردم بر محور وجود او می‌گردند، مردمی که مانند قطعات آهن محکم هستند و تندبادها آنها را از جایشان تکان نمی‌دهد و هرگز ترسی به دل راه نمی‌دهند و از جنگ و جهاد خسته نشده و توکلشان برخداست»، این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه قم و مردم آن در نزد اهل بیت(ع) است.
استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: انقلاب ما زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) و چشم امید و چراغ راه مستضعفان عالم است و البته استکبار و ایادی صهیونیست و آل‌سعود به دنبال خاموش کردن این چراغ هستند ولی این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد.
این مرجع تقلید ضمن بیان سخن امام پیرامون انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: این انقلاب باعث ایجاد تحول و بیدارگری در جهان شده است و امام راحل فرموده‌اند که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است و باید با انتظار ظهور زندگی کرد و انقلاب را به‌پیش برد و در حال حاضر نیز این انقلاب به دست فقیه فرزانه، مدیر، مدبر و بسیار شجاع، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپرده‌ شده است.