kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

پایان جشنواره جهانی هنر مقاومت با پیام فرزند شیخ شهید نمر(اخبار ادبی و هنری)

چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با پیام فرزند شهید نمر به کار خود پایان داد.



آیین اختتامیه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با حضور سردار جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، سردار آزادی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ‌بسیج مستضعفین، سردار افشار‌جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، غلامرضا منتظری رئیس ‌سازمان بسیج هنرمندان کشور و جمعی از هنرمندان شامگاه شنبه در مؤسسه هنری فرهنگی صبا برگزار شد.
در این مراسم، پیام ویدئویی فرزند شهید باقر‌النمر پخش شد که وی در این پیام ویدئویی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره جهانی هنر مقاومت، اظهار داشت:‌ انسان‌های مخلص با برپایی این فعالیت‌ها طاغوت را از بین می‌برند و ظلم سلاطین را برملا می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به صفات شهید باقرالنمر گفت:‌ کرامت، همراهی با مستضعفان، عدم همکاری با طاغوتیان و ظالمان،‌ احیای ارزش‌های آسمانی و تمسک به آنها، ایثار در راه خداوند،‌ تجمیع علم و عمل از ویژگی‌های پدرم بود و ایشان با ایستادگی در راه خدا، به عهد خود با خداوند وفا کرد.
به گزارش فارس، بخش دیگر این مراسم تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «سعید اسداللهی» بود که با حضور سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، سردار آزادی و حبیب‌الله صادقی از مادر این شهید تجلیل شد.
در بخش دیگر این مراسم از تندیس شهید باقرالنمر رونمایی شد که این تندیس اثر استاد نادر قشقایی است.
سیدعلاء ضیاءالدین مدیر موزه سیدالشهدا(ع) در عراق در این مراسم  با حضور بر روی صحنه گفت: یکی از افتخارات من این است که در این جشنواره انسانی شرکت می‌کنم و جنگ انسانی از طریق قلم و بوم به نمایش درمی‌آید و این پیامی است که به تمام مردم عالم می‌رسد و پیام مهمی است.
وی در ادامه به مادر شهید مدافع حرم تربت مزار امام حسین‌(ع) را هدیه داد. همچنین وی لوح‌هایی را از سوی موزه سیدالشهدای عراق به دست‌اندرکاران جشنواره هنر و مقاومت از جمله حبیب‌الله صادقی، محمد حبیبی، شیخ‌الحکمایی،‌ خانم رضایی و آقای خزعلی تقدیم کرد.
در بخش دیگر این مراسم مسئول جامعه هنری لبنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جشنواره گفت: در این جشنواره روح مقاومت به نمایش درآمده است و حس می‌کنم در وطن خودم هستم.
در پایان این مراسم عباس مکی و احمد عبدالله که از هنرمندان لبنانی هستند تمثالی از رهبر معظم انقلاب را به حبیب‌الله صادقی هدیه دادند.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان به این شرح تقدیر شد: در بخش نقاشی، وحید یگان‌مهر، محمد نادری، ساناز غلامی، زینب رجبی، علیرضا شاملو، رضا جماعتی و طهمورث آشناگر برگزیده شدند. در بخش پوستر، هادی قادری، محمود بازدار و فرهود مقدم اول تا سوم شدند، در بخش کارتون، محبوبه پاکدل، عثمان گوران از ترکیه و مهدی عزیزی اول تا سوم شدند. در بخش کاریکاتور، آرش فروغی،  هادی اسدی و شانکار پارماسی از هند اول تا سوم شدند. در بخش حجم، محمدتقی صداقتی، نسرین شاپوری و علی علمدار اول تا سوم شدند.