kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
با حضور وزیر نفت انجام شد

آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن میاندوآب به تبریز

عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن از پتروشیمی میاندوآب به پتروشیمی تبریز با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شد.


تبریز- خبرنگارکیهان:

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه این طرح به عنوان مرحله نهایی طرح انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور است، گفت: مسیر 154 کیلومتری میاندوآب در استان آذربایجان غربی تا تبریز با اعتبار پیش‌بینی شده 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
سید جواد سلیمانی با اشاره به اینکه مسیر
هزار و 534 کیلومتری طرح انتقال اتیلن از عسلویه به میاندوآب توسط شرکت ملی گاز اجرا شده است، گفت: مرحله نهایی طرح توسط شرکت پتروشیمی تبریز انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز امکان انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن به پتروشیمی تبریز ممکن می‌شود، گفت: افزایش ظرفیت تولید این شرکت به 500 هزار تن در سال از اهداف اجرای این طرح است.
سلیمانی اظهارکرد: این هدف در راستای انتقال اتیلن از خط لوله غرب با اجرای طرح‌های توسعه مجتمع پتروشیمی تبریز از جمله واحدهای جدید اتیلن بنزن، استایرن منومر و واحد پلی‌اتیلن به مجموعه واحدهای فعلی محقق می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: با تکمیل واحد دوم پنتان پتروشیمی تبریز با ظرفیت 2400 تن و 68 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا پایان سال جاری، ظرفیت تولید پنتان در این مجتمع به 4800 تن درسال می‌رسد.
سلیمانی گفت: پارسال 368 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردیم و امسال درصدد رساندن رقم تولید به 384 هزار تن هستیم.
مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار و ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.
در زمان حاضر امکان تولید 11 محصول و بیش از 20‌گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز وجود دارد.