kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

کدخدایی: شورای نگهبان در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظام با کسی شوخی ندارد و از هیچ کس هم نمی‌ترسد، گفت: شورای نگهبان هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام می‌کند اما در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند.


به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع تعدادی از جوانان انقلابی محله مسعودیه تهران نهم دی‌ماه 88 را مثال موفقی از ثمره مقاومت دانست و گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد ، دشمن پس از به نتیجه نرسیدن در تحمیل جنگ، غائله منافقین و بحث هسته‌ای، بر روی اثربخشی بر انتخابات و اینکه انتخابات در ایران سالم نیست ، سرمایه‌گذاری کرد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: متأسفانه برخی ساده لوحان این وضعیت را یا متوجه نشدند یا به هر دلیلی از آنها تبعیت کردند و شعار کمیته صیانت از آراء و تشکیل هیئتی فراقانونی و بدون دخالت شورای نگهبان را مطرح کردند. هیئت و کمیته‌ای که مجوز و مصوبه‌ قانونی برای آن پیش‌بینی نشده بود. اگر ساز و کار انتخابات را قبول نداشتند چرا موقعی که صلاحیت‌شان تأیید شد، حرفی نزدند؟!‌
این دیگر در صلاحیت شما نیست
کدخدایی تأکید کرد: شورای نگهبان هیچ نگرانی در‌باره آینده ندارد و هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام می‌کند اما در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند برای آنکه نظام با کسی شوخی ندارد و از هیچ کس هم نمی‌ترسد. یادمان نمی‌رود، آن آقایی که الان وزیر است، نزد مقام معظم رهبری در سال 88 اعلام کرد؛ تقلب امکان‌پذیر نیست، اما ما در صلاحیت فلان کاندیدا تردید داریم. خُب، این دیگر در صلاحیت شما نیست؛ اگر با آن داوطلب مشکل شخصی دارید، ربطی به نظام و انتخابات ندارد. نمی‌شود که یک بام‌ و دو ‌هوا عمل بکنید. یک جایی قبول بکنید و یک جایی کناره‌گیری بکنید.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه این نهاد به ایستادگی خود در سال 88 افتخار می‌کند، گفت: حرفهایی که در آن موقع می‌زدند، هیچکدام مبنای قانونی و صحت نداشت و برخاسته از یک توطئه خارجی بود که متأسفانه برخی فریب خوردند و در نتیجه خسارت‌هایی به نظام و مردم وارد شد البته جمهوری اسلامی ایران از مسیر صحیح خود خارج نشد و این به یُمن ایستادگی و مقاومتی بود که تحت نظارت و هدایت رهبر معظم انقلاب انجام شد.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره صلاحیت نماینده‌ای که پس از دوره نمایندگی به عدم التزام به ولایت و نظام می‌رسد، گفت: اگر من به عنوان عضو شورای نگهبان، مرتکب جرمی بشوم دیگر نمی‌توانم در شورای نگهبان بمانم و قطعاً در دوره بعد من را کنار خواهند گذاشت و این موضوع امری بدیهی است. همین موضوع درباره نمایندگان نیز صادق است.