kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

آفتاب یزد: فرهنگیان در انتخابات از روحانی عبور می‌کنند(خبر ویژه)

یک روزنامه زنجیره‌ای از دولت خواست در آستانه انتخابات به مطالبات اقتصادی فرهنگیان توجه کند چرا که با وضعیت فعلی، فرهنگیان از روحانی عبور خواهند کرد.



آفتاب یزد نوشت: بودجه سال 96 آموزش و پرورش افزایش قابل توجهی پیدا نکرد و با توجه به پیش‌بینی واقعی بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای سال آتی، قطعا آموزش و پرورش با توجه به بدهی‌هایی که اکنون دارد دچار مشکل می‌شود.
با نگاهی به لایحه بودجه ارائه شده به مجلس و سهم آموزش و پرورش از این بودجه، به سادگی می‌توان فهمید که با افزایش 10 درصدی بودجه 1396 نسبت به سال قبل، عملا مشکلات معیشتی فرهنگیان در سال آینده هم پابرجا خواهد بود.
دانش آشتیانی با خاص و مهم‌تر دانستن مسئله آموزش و پرورش از مسئله برجام توانست در اذهان بخشی از فرهنگیان شبهه ایجاد نماید و آنان را به حل مشکلاتشان امیدوار نماید. اما اگر واقع‌گرایانه به برنامه‌ها و طرح‌های وزیر جدید آموزش و پرورش نگاهی بیندازیم باید اعتراف کرد که او در محقق نمودن وعده‌‌هایش ناکام مانده است و به اهداف اصلی که مورد مطالبه اکثریت فرهنگیان بود و از قضا از دلیل ناکامی فانی نیز بوده، نرسیده است.
این روزها در حالی که فرهنگیان در مشکلات اقتصادی غلت می‌زنند و در طول ماه‌های اخیر زیر فشارهای اقتصادی خمیده شده‌اند، دولتمردان از ارتقای منزلت اجتماعی و حل مشکلات فرهنگیان «سخن» می‌گویند.
اگرچه دولتمردان اعتدال از حضور خود در دور دوم ریاست‌جمهوری تا حد بسیار بالایی یقین حاصل کرده‌اند، اما نباید فراموش کنند برنامه‌های تبلیغاتی و وعده‌ها باعث دلسردی و دل‌آزردگی بیشتر قشر آینده‌ساز و زحمتکش فرهنگیان خواهد شد. رویه‌ای که دولت یازدهم در مواجه با مطالبات و مشکلات فرهنگیان در حال حاضر پیش گرفته است، در مجموع بازی دو سر باخت را برای دولت به ارمغان می‌آورد. فرهنگیان تبعیض و اجحاف را با تمام وجود لمس می‌کنند و شعارها و اقدامات شعاری وزیر و دولت روحانی باعث نارضایتی و بی‌اعتمادی بیشتر فرهنگیان به دولت یازدهم خواهد شد. قطعا نارضایتی فرهنگیان به پایگاه رای روحانی در انتخابات آتی آسیب می‌زند.