kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

جمعیت پیر و اقتصاد بحران زده /2 مشکل جدی اسرائیل به روایت مرکز آمار رژیم صهیونیستی

مرکز آمار رژیم صهیونیستی با برشمردن مشکلات و بحران‌های کنونی جامعه صهیونیستی از جمله «مسکن»، «ترافیک»، «زیرساخت‌ها» و «جمعیت بسیار پیر» نوشته، سال 2017 به کابوسی برای مقامات اسرائیلی تبدیل شده است.


دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در آخرین گزارش خود پیش‌بینی‌هایی جمعیت شناختی از آینده این رژیم در دهه‌های آینده منتشر کرده که نگرانی صهیونیست‌ها را به همراه داشته است. در نتایج این تحقیق مشخص شده طی سال‌های  آینده مشکلات اقتصادی و اجتماعی رژیم صهیونیستی از جمله در حوزه مسکن، ترافیک، فاصله طبقاتی و جمعیت پیر به شدت بحرانی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری قدس، «آرنون سوفر» متخصص آمارگیری از دانشگاه «حیفا» با ابراز نگرانی از این گزارش اظهار داشته؛ «این یک کابوس و یک پیش بینی غم‌انگیز است. اگر چنین شرایطی رخ دهد پر تراکم‌ترین محل در منطقه خواهیم بود. در حال حاضر حرکت در جاده‌ها غیرممکن است، خشونت در هر متر رخ می‌دهد، بحران مسکن وجود دارد و با افزایش جمعیت پیر در طول سال‌های آینده تمامی این موارد بدتر خواهند شد.»
 «اسحاق بریک»یکی دیگر از کارشناسان صهیونیست نیز در این زمینه گفته؛ «در یک کلمه بگویم، قرار است فاجعه‌ای رخ دهد. سیستم بهداشتی و سیستم کمک‌رسانی فرو می‌پاشد. امروز تخت‌های بیمارستان‌ها 100درصد پر بوده و اکثر بیماران در کلینیک‌ها و اورژانس‌ها جمعیت پیر هستند. در واقع از همین امروز نیز مشکلات را می‌بینیم.»
سرکوب تظاهرات هفتگی فلسطینیان
 نظامیان رژیم صهیونیستی اما تظاهرات هفتگی فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری را به شدت سرکوب کردند. در تظاهراتی که روز جمعه در این مناطق برگزارشد، ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسیب شدند. این تظاهرات در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی برگزار شد. خبر دیگر اینکه به رغم تدابیر امنیتی شدید نظامیان صهیونیست در شهر قدس، ده‌ها هزار فلسطینی در نماز جمعه این هفته مسجد‌الاقصی شرکت کردند.