kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* همان‌طور که می‌دانید عامل اصلی خروش 9 دی این بود که مردم انقلابی احساس کردند عمود خیمه انقلاب یعنی «ولایت فقیه» مورد تهدید واقع شده است. امروز هم هر جناحی بخواهد خدشه‌ای بر آن وارد کند، مردم با تمام قوا آنها را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد. تاریخ انقلاب گویای این مدعاست.
نیکنام- طلبه
* دو صد گفته چو نیم کردار نیست! امید است آقای رئیس‌جمهور در چند ماه باقی مانده عمر دولت، منتقدان را که بازرسان بصیر نظام و مردم هستند با القابی نظیر بی‌سواد، جهنمی، بی‌شناسنامه و... مخاطب قرار ندهند تا چرخ بازرسی و نظارت عمومی به خوبی حرکت کند.
طباطبایی
* رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه است به مناسبت‌های مختلف خواهان مبارزه با فساد، فقر و تبعیض می‌شوند از جمله در جریان حقوق‌های نجومی در نماز عید فطر از لزوم برخورد جدی با این حرام‌خواران گفتند. با گذشت بیش از 6 ماه از درخواست برخورد رهبری و توجیه‌گری‌های مختلف مسئولین اجرایی درباره آن، امروز رئیس‌جمهور (در روزهای پایانی عمر دولت) اعلام می‌کند که کمربندها را محکم ببندید برای مبارزه با فساد! عرض می‌کنم آقای رئیس‌جمهور!  متاسفانه به علت سهل‌انگاری‌های دولت با پدیده فساد با توجیهاتی مثل کار خلافی نبوده، مرسوم بوده، قانونی بوده، ذخایر نظامند و... امروز دیگر عباراتی مثل کمربندها را ببندید کاملا تصنعی به نظر می‌رسد. کافی است که رئیس‌جمهور به برخی اطرافیان خود نظری بیندازد.
قاجار دولو
* پیشنهاد می‌شود رئیس‌جمهور اول تکلیف خودش را با سخن قبلی خود روشن کند و بعد به ایراد سخن و اظهارنظر جدید بپردازد! از یک ‌طرف از منشور حقوق شهروندی رونمایی می‌شود و از طرفی منتقدین و رسانه‌هایی که به طرح مشکلات و معضلات مردم و درون دولت می‌پردازند تهدید می‌شوند که چرا گفته‌اند. از برجام و پسابرجام آبی گرم نشده است! ظاهرا حقوق شهروندی هم فقط جایگزین ادامه حاشیه‌سازی‌ها است. در این وسط، مردم همچنان از مشکلات سفره‌شان، معضلات شدید اقتصادی، بیکاری جوانان، معضل ازدواج، مسکن و... بسیاری دیگر از این وعده‌های دولت رنج می‌برند ولی همچنان با آمار و ارقام غیرقابل پذیرش درگیرند.
نراقی
* سی نفر از کسانی که یکی از سران فتنه از آنها با عنوان «خداجو» یاد کرده بود از شیطان بزرگ تقاضای تحریم بیشتر ایران را کرده‌اند. واقعا وطن‌فروش می‌تواند خداجو باشد؟
2909---0912
* آقای اصغر فرهادی با بزرگ‌نمایی چند معتاد رانده شده از خانه و زندگی که جایی ندارند و برای خواب‌ به گورها پناه برده‌اند خوراک تبلیغاتی خوبی برای بی‌بی‌سی خبیث تهیه کرده است ولی هیچ‌گاه حاضر نیست به این واقعیت اشاره کند که این اعتیاد نیز محصول غرب است که به کشورهای اسلامی تحمیل شده است. چرا رئیس‌جمهور که باید برای حل مشکل اعتیاد تدبیری نماید با فرهادی‌ها همصدا می‌شود؟!
ابوالقاسمی- قم
* وزیر دادگستری فرموده‌اند که باید بابت برخورد دولت با نجومی‌بگیران از دولت تشکر شود! عرض می‌کنم نیازی به تشکر نیست. خود دولت این زحمت را تقبل کرد و تشکر کرد و افتخارآفرینان این عرصه را ذخیره نظام تلقی کرد! هشتصد هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان هم به طور عادلانه بین سه نفر به صورت وام تقسیم شد! دیگر تشکر از این بهتر!
حسامی
* فتنه سال 88 ماهیت بسیاری را که ظاهر انقلابی داشتند برملا کرد. به طوری که برخی کاملا سقوط کردند و به دامن شیطان بزرگ و انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی غلتیدند و برخی نیز یکی به نعل و یکی به میخ زدند ولی جرات و جسارت محکوم کردن سرانه فتنه را ندارند. به راستی چرا؟ با آرزوی محاکمه سران خائن فتنه و برملا شدن خیانت‌های وطن‌فروشان خائن!
8416---0939
* اعتراف به گناه و خطا آن قدر سخت بوده که خداوند پاداش این سختی را عفو قرار داده است اما سران فتنه با خطایی مضاعف مانند ابوجهل بر جهل خود پافشاری می‌کنند. پس نباید توقع گشایشی داشته باشند.
6858---0919
* رفتار آمریکایی‌های شیطان‌صفت با طرفداران تعامل خوشبینانه با غرب همانند رفتار آنها با محمد مرسی مصر بود، این شیاطین به کم راضی نیستند و تا انسان را به تعظیم در مقابل خود وادار نکنند دست‌‌بردار نیستند! «فاعتبروا یا اولی‌الابصار.»
5581---0917
* از مسئولین شهرداری منطقه 11 درخواست می‌شود نسبت به پاکسازی جدول‌های آب به ویژه در ایام بارندگی اهتمام بیشتر داشته باشند تا آب وارد مغازه‌ها نشود و خسارت‌های مالی به مغازه‌داران بزند. متأسفانه به همین علت در تاریخ 95/10/8 شب مغازه اینجانب در انتهای خیابان فلسطین- کوچه لقمان ادهم دچار آب‌گرفتگی و خسارت بیش از دو میلیون تومانی شد.
پورجواد
* در فروردین ماه امسال ازدواج کرده‌ام ولی تا به حال موفق به دریافت وام ازدواج نشده‌ام. با توجه به اینکه مهلت یکساله است از مسئولین امر درخواست می‌شود مشکل آن را حل نمایند تا همانند میلیاردی‌ها در چند ماه آینده بتوانیم دریافت کنیم؟!
2682---0912
* برای دریافت کارت ملی جدید خود به یکی از پیشخوان‌های دولت رفتم که بلااستثناء تمام کارکنان آن خانم بودند! به هر حال تأمین مالی وظیفه مرد خانه است ولی چنین به کارگیری‌هایی چه بسیار مردان و جوانان را از اشتغال محروم می‌نماید. چه ضرورتی است وقتی بیش از 5-6 میلیون جوان پسر بیکار وجود دارد در مشاغلی که اقتضای آن حضور زن نیست، خانم‌ها به کارگیری شوند؟ آیا اکتفای خانم‌ها به حقوق کمتر به دلیل نداشتن مسئولیت اداره اقتصادی خانواده می‌تواند دلیل وجدانی برای محروم کردن مردان از اشتغال شود؟
فرخی
* سه سال است قبض گاز بنده که مستأجر هستم به صورت تصاعدی محاسبه و دریافت می‌شود. چندین مرتبه برای حل مشکل به اداره گاز گلدشت و نجف‌آباد مراجعه کرده‌ام ولی فایده‌ای نداشته چرا فریادرسی وجود ندارد؟
9158---0913
* چرا هزینه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته این قدر زیاد است؟ مگر یک دانشجو چقدر درآمد دارد که چنین پولی را بپردازد. جالب اینکه هر سال هم گران‌تر می‌شود، چرا؟
4785---0935
* فرماندار شمیرانات در اقدامی عجیب سازمان ثبت و احوال شمیرانات را به خیابان شریعتی- ملک انتقال داده است! با توجه به فاصله زیاد شمیرانات تا خیابان ملک افراد مسن با دشواری می‌توانند برای انجام امور ثبت و احوال به سازمان مراجعه کنند از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم.
3170---021
* از دولت تقاضا داریم بیماری گلوکوم یا همان آب سیاه چشم را تحت پوشش بیمه‌ها قرار بدهد. در ضمن بنویسید قطره گلوپین از قطره‌های مؤثر در این بیماری همچنان نایاب است.
8132---0936
* در حادثه دلخراشی که در تصادف دو قطار در ایستگاه سمنان بوجود آمد تعداد 80 نفر از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضاء کردند پس چرا خبری نشد؟ چرا همه چیز روی کاغذ مانده است؟
4049---0912
* وزیر دادگستری آن هم در لباس روحانیت چگونه به خودش اجازه داده که کوتاهی و تعلل دولت در امر برخورد با فساد حقوق‌های نجومی را توجیه کند. متأسفانه جناح بازی و ترجیح منافع جناحی و قبیله‌ای بر منافع ملی بلای جان کشور و ملت شده است.
3024---0919
* چگونه است در دانشگاه هنر از یک فرد حامی فتنه و گروهک تروریستی منافقین تجلیل می‌شود؟ آیا در هنر انقلاب اسلامی باید از اشخاصی چنین سیاه‌رو قدردانی شود، این‌گونه رفتارها برای جوانان انقلابی پذیرفته نیست.
2811---021
* دو سال است که چشم به راه دریافت 40 میلیون تومان پاداش 30 سال سنوات خدمت هستم ولی خبری نیست! در همین زمان به فلان مدیر ماهیانه 257 میلیون تومان حقوق داده‌اند. درد اینجاست که دولت چنین مدیری را ذخیره نظام می‌داند.
2943---0916