kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
دیلی کالر:

لاف تخفیف 50 درصدی بوئینگ /فضاسازی دولت ایران برای سودبخش نشان دادن برجام است

یک پایگاه آمریکایی با انتشار گزارشی به تخفیف 50 درصدی شرکت بوئینگ به ایران پرداخته و این موضوع را فضاسازی دولت ایران برای سودبخش نشان دادن توافق هسته‌ای دانسته است.



پایگاه آمریکایی «دیلی کالر» با انتشار گزارشی به تخفیف 50 درصدی شرکت بوئینگ به ایران پرداخته و این موضوع را فضاسازی دولت ایران برای سودبخش نشان دادن توافق هسته‌ای دانسته است.
در این گزارش که تحت عنوان «تخفیف بوئینگ به ایران، حقیقتا تخفیف نیست» منتشر شده، آمده است:
به نظر می‌رسد تخفیف 50 درصدی بوئینگ به ایران در قرارداد چندین میلیارد دلاری با این کشور، براساس استانداردهای رایج این شرکت برای هر مشتری بزرگ صورت گرفته است.
لاف زدن «اصغر فخریه‌ کاشان» معاون وزیر راه و شهرسازی ایران درباره تخفیف 50 درصدی شرکت هواپیمایی بوئینگ به ایران موجب شد که تیتر رسانه‌ها به این موضوع اختصاص یابد و به عنوان یک رویداد خاص به نمایش گذاشته شود.
به گزارش جام، دیلی کالر افزود: حسن روحانی رئیس جمهور ایران تحت فشار داخلی قرار دارد و باید به مردم ایران نشان دهد که توافق هسته‌ای سال 2015 از نظر اقتصادی برای ایران سودمند بوده است.
«ریچارد ابولافیا» تحلیلگر مسائل هوانوردی شرکت تیل‌گروپ می‌گوید: مشتریان عمده که به دنبال خرید بیش از 12 هواپیما هستند، از شرکت بوئینگ و یا ایرباس 50 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.
توافق شرکت بوئینگ با ایران هنوز در معرض خطر قرار دارد و ممکن است با روی کار آمدن دولت جدید [آمریکا] و مخالفت احتمالی ترامپ توافق هسته‌ای تحت تاثیر قرار گیرد.