kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

قتل‌عام 2510 کودک یمنی دستاورد 21 ماه تجاوز آل سعود به یمن

جدیدترین آمارها از جنایت آل‌سعود در یمن حاکی است، 2510 کودک یمنی در جریان حملات جنگنده‌های سعودی به یمن، به شهادت رسیده‌اند.

 
 سرویس خارجی-

آل‌سعود با حمله به یمن در 21 ماه گذشته از همه نوع تسلیحات مدرن آمریکایی و انگلیسی برای نابودی این کشور استفاده کرده است. در این میان کودکان به دلیل ضعیف بودن بیشتر در معرض آسیب هستند. به گزارش فارس پایگاه خبری «یمن پست» اما در جدیدترین آمار خود از قربانیان جنایت عربستان در یمن اعلام کرده که در حملات هوایی ۲۱ماهه جنگنده‌های سعودی به یمن ۲۵۱۰ کودک شهید و بیش از ۱۶ هزار نفر هم زخمی شده‌اند. این در حالی است که پیش از این رسانه‌های یمنی اعلام کرده بودند بیش از 10 هزار یمنی قربانی حملات ائتلاف سعودی شده‌اند. اخیرا یونیسف نیز اعلام کرده بود که در هر هفته 1000 کودک یمنی در اثر بیماری و گرسنگی جان می‌بازند.
بمب‌های خوشه‌ای
در همین حال، «طه ابوطالب» رئیس «‌مرکز حقوقی توسعه یمن» در واکنش به گزارش سازمان بین‌المللی «دیدبان حقوق بشر» در خصوص استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در استان صعده گفت که این سازمان فقط بخش کوچکی از اقدام عربستان برای استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن را منتقل کرده است. ابوطالب که با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت‌وگو می‌کرد افزود: «جنایت‌های عربستان در استفاده از بمب‌های خوشه‌ای برزیلی و آمریکایی فراتر از گزارش‌های منتشر شده در سازمان دیدبان حقوق بشر است.»
 از سوی دیگر «حسام قیس»، از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن در گفت وگو با فارس و با اشاره به ناکامی تروریست‌ها برای پیشروی در جبهه نهم در شمال شرق صنعا اظهار داشت: «شبه نظامیان تروریست وابسته به عربستان در پی تحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی از نیروهای یمنی اقدام به تجدید نظر در نقشه‌های نظامی خود کرده‌اند.» وی با اشاره به ادامه ناکامی نیروهای منصور هادی و دیگر شبه نظامیان تروریست وابسته به ائتلاف سعودی گفت: «از همین رو عربستان کمک مالی و لجستیک خود به برخی تروریست‌ها را متوقف کرده است.» این فرمانده یمنی تصریح کرد: «عربستان به دلیل کسری بودجه، توقف کمک‌های مالی و غذایی خود برای نیروهای منصور هادی را رسما به فرماندهان مزدوران در مأرب ابلاغ کرده بود.»