kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
آغاز دوباره لیگ برتر پس از تعطیلات ۲۸ روزه

پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی به میدان می‌رود، استقلال برای رسیدن به رده سوم جدول



پس از تعطیلات ۲۸ روزه لیگ برتر به دلیل برگزاری بازی‌های ملی، هفته یازدهم لیگ امروز با برگزاری ۴ بازی آغاز خواهد شد. در ادامه روز جمعه(فردا) نیز چهار دیدار دیگر هفته یازدهم برگزار خواهد شد.
در سومین وقفه طولانی لیگ برتر از زمان شروع، باشگاه‌ها آماده می‌شوند تا هفته یازدهم را آغاز کنند. هفته‌ای که با ورود جبهه هوای سرد به کشورمان، تحت تاثیر آب‌وهوای پاییزی یا شاید زمستانی قرار می‌گیرد. در این هفته، چند دیدار مهم خواهیم داشت از جمله رقابت استقلال با تیم آبی‌پوش تبریزی که می‌تواند جذاب‌ترین بازی هفته باشد. یک روز قبل از آن، پرسپولیس با همه ستاره‌هایش به دیدار پیکان می‌رود. جدا از تقابل جلالی - برانکو در این بازی، گادوین منشا برابر مدافعان پرسپولیس و وحید امیری و مهدی طارمی را پیش‌روی مدافعان فیروزه‌ای‌پوش خواهیم دید.چند بازی دیگر هم جالب توجه است؛ نفت و سایپا به مصاف هم می‌روند که این بازی قبل از آنکه دربی تهران باشد، تقابل دایی و فرکی خواهد بود. سپاهان باید با فولاد خوزستان بازی کند، دو تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند و در این فصل به دنبال ثبات و کسب بهترین جایگاه می‌گردند.
در حساس‌ترین دیدار این هفته لیگ امروز پیکان از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود. پرسپولیس که هفته‌هاست نتایج خوبی می‌گیرد، توانسته با کسب ۲۲ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند. البته پیکان هم با ۱۵ امتیاز در رده چهارم جدول است و امید دارد با کسب پیروزی مقابل پرسپولیس به رتبه سوم جدول برسد. پرسپولیس در این بازی نمی‌تواند روی علیرضا بیرانوند حساب باز کند و بدتر اینکه آنها امید عالیشاه را نیز از دست داده‌اند اما سایر بازیکنان به خصوص ملی‌پوشان پرسپولیس در این دیدار حاضر خواهند بود. از سوی دیگر پیکان که مقابل استقلال در هفته‌های ابتدایی فصل عملکرد خوبی از خود نشان داده بود، حتماً نقشه‌هایی هم برای بازی این هفته مقابل پرسپولیس، دیگر غول بزرگ فوتبال ایران دارد.
در تبریز تراکتورسازی باید در ورزشگاه خانگی خود از صبای قم میزبانی کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در تعقیب پرسپولیس هستند، با ۲۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و می‌توانند با پیروزی در این دیدار و البته شکست پرسپولیس مقابل پیکان، به صدر جدول برسند. در مقابل صمد مرفاوی و شاگردانش در رتبه پانزدهم جدول قرار دارند و هفته‌هاست که نتوانسته‌اند نتایج خوبی در لیگ بگیرند. آنها اگر در این دیدار به پیروزی برسند، از انتهای جدول فاصله گرفته و به رتبه هشتم یا نهم جدول می‌رسند.
در حساس‌ترین دیدار روز جمعه استقلال تهران باید از ساعت ۱۶:۲۰ در ورزشگاه آزادی از گسترش فولاد تبریز میزبانی کند. استقلال که روزهای تلخ ابتدای فصل را به صورت کامل فراموش کرده، حالا به دنبال افزایش امتیازاتش است. آنها از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی لذت می‌برند و حالا با روحیه‌ای مضاعف به دیدار تیم گسترش فولاد می‌روند. تیمی که در آخرین دیدار خود در لیگ برتر، با نتیجه 2 بر صفر مقابل تراکتورسازی شکست خورد. حالا نبرد این دو تیم جذاب‌تر به نظر می‌رسد به خصوص که کمالوند قول داده به بازی هیجان بدهد و هرگز مقابل استقلال به فکر دفاع صرف نباشد. با این حال او در فصل گذشته، هر دو دیدار رفت و برگشت را مقابل استقلال با شکست به اتمام رساند.

برنامه کامل بازی‌های هفته یازدهم

پنجشنبه - 4 آذر 95
* نفت تهران - سایپای تهران (ساعت 15- ورزشگاه تختی تهران)
* پیکان تهران – پرسپولیس (ساعت 15:15- ورزشگاه شهدای شهر قدس)
* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 16:30- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
* استقلال خوزستان- سیاه‌جامگان مشهد (ساعت 17:45- ورزشگاه غدیر اهواز)
جمعه - 5 آذر 95
* پدیده خراسان - ماشین‌سازی تبریز(ساعت 14:30- ورزشگاه ثامن مشهد)
* صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان (ساعت 16:15- ورزشگاه تختی آبادان)
* تراکتورسازی تبریز - صبای قم (ساعت 14:30- ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)
* استقلال تهران - گسترش فولاد تبریز (ساعت 16:20- ورزشگاه آزادی تهران)