kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
امیرعبداللهیان:

امروز رهبری واقعی و جدی مبارزه با تروریسم دست ایران است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران بهترین افراد و مستشاران نظامی خود را در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق و در منطقه از دست داده است و امروز رهبری واقعی و جدی مبارزه با تروریسم دست ایران است.



حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، در سخنانی در سومین همایش بین‌المللی نظام بین الملل، تحولات منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که صبح روز دوشنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به دیدگاه‌های وزیر خارجه عربستان در رابطه با منطقه و عراق اظهار کرد: وقتی عادل الجبیر در رابطه با مسائل منطقه صحبت می‌کند با افتخار از مداخله‌های عربستان در منطقه سخن می‌گوید و معتقد است در عراق باید حکومت در اختیار اقلیت اهل سنت باقی می‌ماند. این دیدگاه مشخص می‌کند که عربستان نمی‌تواند تحولات مبتنی بر سطحی از دموکراسی در داخل عراق را هضم کند و همچنان نقش غیرسازنده را در این زمینه ایفا می‌کند. این در حالی است که در این شرایط که عربستان به دنبال نقش آفرینی منفی در عراق است، ایران به تولید برق در عراق پرداخته است و اکنون 5 استان عراق با تلاش متخصصان ایرانی دارای برق هستند.
امیر عبداللهیان در نقل قولی از آیت‌الله سیستانی در دیداری که با ایشان در بغداد داشته است خاطر نشان کرد:  ایشان معتقد بودند دشمنان به دنبال تجزیه عراق هستند و اگر بتوانند از تکه تکه کردن یک روستا در عراق پرهیز نخواهند کرد. وی با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: ما در سوریه در جهت مثبت آن هستیم. ما در مبارزه با تروریسم کنار سوریه قرار گرفته‌ایم و در عین حال برای رسیدن به راه حل سیاسی با معارضان سوری ارتباط برقرار کردیم و نشست معارضان و نمایندگان دولت سوریه را در تهران برگزار کردیم و حتی معارضه معتقد به راهکار سیاسی مورد حمایت ایران بود.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل خاطر نشان کرد: ایران بهترین افراد و مستشاران نظامی خود را در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق و در منطقه از دست داده است و امروز رهبری واقعی و جدی مبارزه با تروریسم دست ایران است. در مقابل آمریکاییها در این پرونده بازی می‌کنند. ما در هیچ یک از مناطق مورد مناقشه نمی‌بینیم که آمریکا عزم جدی داشته باشد بلکه بیشتر به دنبال مدیریت ناامنی است.
به گزارش تسنیم، معاون عربی آفریقایی پیشین وزارت خارجه تصریح کرد: ما برای دفاع از مرزهای کشورمان هر اقدامی لازم بوده انجام داده و با اقتدار به حفاظت از مرزها ادامه می‌دهیم، ایران امروز امن‌ترین کشور در منطقه است.