kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

جوانان فلسطینی با سنگ3 نظامی صهیونیست را راهی بیمارستان کردند

جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ به سمت اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست در شمال قدس اشغالی سه نظامی صهیونیست را زخمی کردند.



به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع صهیونیستی، جوانان فلسطینی یکشنبه شب و در تازه‌ترین عملیات انتفاضه قدس، به سمت اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی سنگ پرتاب کردند و سه نظامی صهیونیست را زخمی کردند. یکی از مجروحان به بیمارستان انتقال داده شد و دو نظامی دیگر در محل حادثه مداوا شدند.
حمله به اتوبوس نظامیان صهیونیست درحالی صورت گرفت که گروهی دیگر از جوانان فلسطینی به سمت یک اتوبوس دیگر صهیونیستی در نزدیکی «بیت امر» در شمال الخلیل حمله کردند و با پرتاب سنگ خسارت‌هایی به آن وارد کردند. انتفاضه سوم فلسطینی‌ها از 9 مهر سال 94 آغاز شده است و در این مدت فلسطینی‌ها با استفاده از سنگ، چاقو و بعضاً اسلحه 42 صهیونیست را به هلاکت رسانده و بیش از 500 تن را هم زخمی کرده‌اند.
انتفاضه اذان
تصویب قانون منع پخش اذان از مساجد در فلسطین اشغالی و بیت المقدس توسط کابینه رژیم صهیونیستی اما، موجب ایجاد یک جنبش فراگیر حامی اذان ، در سراسر سرزمین‌های فلسطین شده است؛ جنبشی که برخی کارشناسان منطقه از آن به عنوان «انتفاضه اذان» یاد کرده و آن را «مکمل انتفاضه قدس» می‌دانند. انتفاضه اذان، تاکیدی آشکار و معنادار بر هویت اسلامی و فلسطینی سرزمین فلسطین است. حتی فلسطینی‌های مسیحی هم به این جنبش پیوسته‌اند. اگر «انتفاضه قدس» تأکیدی بر بعد مسلحانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است «انتفاضه اذان» مکمل آن و تأکیدی بر بعد غیر مسلحانه و جنگ نرم مقاومت علیه اشغالگری محسوب می‌گردد.
خبر دیگر از فلسطین اینکه، منابع صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم يک افسر خود را به دلیل فرار از محل وقوع عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در قدس برکنار کرده است.