kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
هشدار پلیس فتا

کارمندان از سیستم‌های اداری دانلود نکنند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا نسبت به دانلود کارمندان از سیستم‌های اداری هشدار داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی نیک‌نفس اظهار داشت: مدیران فنی در ادارات باید همواره آنتی ویروس‌های سیستم‌های تحت نظارت را به روز و فعال کنند، ضمن آن‌که استفاده از دیواره آتش برای این مراکز بسیار مهم و حیاتی است.
وی به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم‌های اداری یکی از راهکارها محدود‌سازی دانلود کاربران است، این امر می‌تواند ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی را به سیستم‌های اداری محدودتر کند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: حتی محدودیت دسترسی به اینترنت می‌تواند برای کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند سیستم‌های اداری را از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.
نیک‌نفس با اشاره به حافظه‌های جانبی مورد استفاده کارکنان، افزود: برخی از کارکنان اداری حافظه‌های جانبی مثل فلش مموری دارند که برای انتقال اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند و این جابجایی اطلاعات که بخشی از آن از طریق سیستم‌های اداری صورت می‌گیرد می‌تواند با توجه به آلوده بودن فلش مموری سیستم‌ها را آلوده کند.
این مقام مسئول به مدیران فنی ادارات توصیه کرد: بستن پورت‌های حافظه‌های جانبی نیز در سیستم‌های اداری می‌تواند مفید باشد یا حافظه‌های جانبی مشخص برای این پورت‌ها تعریف شود، تا سیستم‌های اداری از طریق حافظه‌های جانبی آلوده نشود.