kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

اعلام اشکالات تعرفه‌های انتخابات ۹۶ از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام اشکالات تعرفه‌های انتخابات سال آینده از سوی این نهاد به وزارت کشور خبر داد.


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون فراهم کردن مقدمات انتخابات در سال آینده، گفت: چندی پیش نمونه‌ای از تعرفه‌های انتخابات سال 96 از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال شد که این تعرفه‌ها را در این شورا بررسی کردیم.
وی افزود: پس از بررسی نمونه تعرفه‌های انتخابات سال آینده در شورای نگهبان برخی اشکالات آنها را به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و منتظریم که این تعرفه‌ها از سوی وزارت کشور اصلاح شود.
سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه منتظر اصلاح اشکالات شورای نگهبان نسبت به تعرفه‌های انتخابات سال 96 هستیم، تصریح کرد: پس از اصلاح اشکالات شورای نگهبان درباره تعرفه‌های انتخابات سال آینده، آن را در شورای نگهبان بررسی و نسبت به آنها اعلام نظر می‌کنیم.
به گزارش تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.
همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خرداد ماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.