kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

ویکی‌لیکس: جرج سوروس پشت پرده ناآرامی‌های انتخاباتی آمریکاست

سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» فاش کرده که جرج سوروس میلیاردر صهیونیست پشت پرده تظاهرات ضد ترامپ در آمریکا قرار دارد تا با استفاده از این اعتراض‌ها مواضع ترامپ را به مواضع نظامی حاکمیتی آمریکا نزدیک‌ کند!



فشارها در آمریکا بر ضد ترامپ در دو بعد رسانه‌ای و میدانی به شدت بالا گرفته است. تلاش بر این است که هر طور شده سیاست‌ها و تصمیمات وی را به مواضع نظام حاکمیتی آمریکا نزدیک کنند.
شبکه «راشا تودی» در همین ارتباط با استناد به ایمیل‌های فاش‌شده رئیس ‌ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» که ویکی‌لیکس‌ آنها را هک کرده بود، گزارش کرده که سازمان‌های تحت حمایت «جرج سوروس»، پشت پرده تظاهرات «ضدترامپ» در آمریکا هستند. به گزارش فارس، در میان ایمیل‌های «جان پادستا» رئیس ‌ستاد انتخاباتی کلینتون که ویکی‌لیکس آن را هک کرده، یک «سند راهبردی» وجود دارد که نشان می‌دهد برخی اعتراضات علیه نتایج انتخابات آمریکا توسط گروه تحت حمایت «جرج سوروس» میلیاردر آمریکایی سازماندهی می‌شود.
شبکه راشاتودی در این‌باره گزارش کرد: پایگاه اینترنتی
 «MoveOn.org»  که سوروس از آن پشتیبانی مالی می‌کند بیانیه‌ای را چند روز پیش در خصوص اعتراضات آمریکا علیه ترامپ منتشر کرد که در آن نوشته بود: «صدها آمریکایی و ده‌ها سازمان به صورت آرام مقابل کاخ سفید و در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور تجمع کنند تا از این طریق علیه ضدزن بودن، نژادپرستی، اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی موضع بگیرند.»
«مارکو گاسیک» یک مفسر انگلیسی-صربستانی نیز به راشاتودی گفته: «آنهایی که اقدامات تحریک‌کننده انجام می‌دهند و بسیاری از آنها که برای سازمان‌های سوروس کار می‌کنند به معترضان بی‌گناه خط می‌دهند.»
گاسیک گفته است: «سوروس پشت بسیاری از انقلاب‌های رنگی در کشورهای دیگر بوده است و به طور کارآمد یک انقلاب نیمه‌رنگی را در آمریکا تأمین بودجه می‌کند. نمی‌دانم می‌توان آن را در طبقه خیانت دسته‌بندی کرد یا خیر. او به طور قطع از حاشیه عمل می‌کند. تنها مشروعیت وی، کیف پول وی است. تنها نگرانی او، ایجاد دموکراسی است که بتواند از آن منفعت ببرد. چنین فردی در پشت پرده این اعتراضات آمریکا علیه یک انتخابات معتبر، قانونی و آزاد است».
گفتنی است ترامپ توانست با شوریدن علیه نظام حاکمیتی آمریکا و به لجن کشیدن آن پیروز انتخابات آمریکا شود اما به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران وی بنا به دلایل متعدد قادر به اجرای وعده‌های انتخاباتی‌اش نخواهد بود. به عنوان مثال ترامپ گفته است با رسیدن به قدرت، سیفون را می‌کشد تا سیاستمداران و رهبران فعلی آمریکا را آب ببرد!  ترامپ علاوه بر آمریکا کشورهای اروپایی را نیز به شدت به چالش کشیده است. این فرد زاییده لیبرال دموکراسی است چرا که با همین سیستم روی کار آمده است.