kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

بسیج عراق مسئول تأمین امنیت زائران حسینی(ع) در کربلا شد

نیروهای بسیج مردمی عراق مأموریت حفظ امنیت زائران حرم حسینی(ع)، در استان کربلا را بر عهده گرفته و اجرای این مسئولیت را آغاز کردند.



همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین، نیروهای بسیج مردمی عراق، از روز گذشته در راه‌های منتهی به کربلا و مسیرهای پیاده‌روی مستقر شده‌اند تا امنیت لازم را برای برگزاری امن و باشکوه مراسم اربعین برای زائران فراهم کنند.
نیروهای بسیج مردمی عراق پس از آنکه به دعوت مراجع دینی، در عملیات‌های نظامی مختلف دوشادوش ارتش عراق علیه گروهک تروریستی داعش جنگیدند و موفق شدند بخش‌های بزرگی از شمال و غرب عراق را از چنگال داعش آزاد سازند، این بار در چارچوب یک طرح امنیتی، مسئولیت حفظ جان زائران اربعین حسینی(ع) را برعهده دارند.
موصل
«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر و از فرماندهان بسیج مردمی عراق اما اعلام کرده که نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد‌الشعبی) عملیات خود در جنوب غرب موصل را ادامه خواهند داد.
به گزارش فارس ، عامری با اعلام این خبر گفت، «شهرهای «تل عطبه» و «الحضر» واقع در جنوب استان نینوا هدف بعدی نیروهای الحشد‌الشعبی هستند.»
این نیروها تاکنون توانسته‌اند راه‌های ارتباطی داعش بین موصل و رقه، واقع در شرق سوریه را قطع کرده و بخش زیادی از شهرستان تلعفر را آزاد کنند. یک منبع امنیتی در استان نینوا نیز گفت؛ «نیروهای امنیتی در حال پاکسازی محله جدیده المفتی در شرق موصل هستند.»
به گفته سرلشکر «عبدالوهاب الساعدی»، از فرماندهان عراقی ساکن در بغداد نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم در محور عملیاتی ویژه خود در شرق موصل قریب به 250 داعشی را از پا درآوردند.
الساعدی درباره «امکان سقوط نظامی قریب‌الوقوع موصل» هم گفت: «هنوز مناطق بسیاری از موصل در چنگ داعش است اما این گروهک تروریستی کنترل امور را از دست داده است.»وی افزود: «تاکنون نیروهای عراقی موفق شده‌اند از مجموع 56 محله شهر موصل، 10 محله را در ساحل چپ رود دجله، از اشغال داعش آزاد کنند.»