kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
فارین پالیسی:

رقابت بین ترامپ و کلینتون تمام می‌شود اما بی‌آبرویی برای آمریکا می‌ماند

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز در حالی برگزار می‌شود که به نوشته «فارین پالیسی» بی‌آبرویی این رقابت‌ها به این زودی‌ها از دامن آمریکا پاک نخواهد شد.


سرویس خارجی -

امروز شرم‌آورترین انتخابات تاریخ آمریکا در حالی برگزار می‌شود که به نوشته نیویورک‌تایمز قریب به اتفاق رای‌دهندگان معتقدند از دولت و سياست آمريكا منزجر هستند و گمان ندارند كه هيچ يك از نامزدهاي برآمده از دو حزب اصلي، بتوانند پس از يك «رقابت زشت تاريخي»، كشور را به درستي اداره كنند بيش از 80 درصد از راي‌دهندگان گفته‌اند كه ديگر علاقه‌اي به پيگيري مبارزات و مناظره‌ها ندارند، و هر دو نامزد از ديدگاه آن‌ها «متقلب» هستند.
2 کاندیدا آنچنان طی هفته‌های گذشته همدیگر و آمریکا را به لجن کشیده‌اند که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نظام سیاسی آمریکا از بی‌آبرویی آن خلاص شود. «فارین پالیسی» هم طی گزارشی با اشاره به این موضوع نوشته است:«شیطنت‌هایی که در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته احتمالاً بعد از برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد اما خدشه‌ای که به آبرو و اعتبار آمریکا وارد شده است، ممکن است برطرف نشود. »
«فارین پالیسی» می‌افزاید: «تمام انتخابات 2016 آمریکا یک تبلیغ بسیار ضعیف برای دموکراسی آمریکا بود. این انتخابات نشان داد که نظام دو حزبی آمریکا به شدت بی‌سر و سامان است. بیش از 150 میلیون نفر از مردم آمریکا از نظر قانون آمریکا واجد شرایط رئیس‌جمهور بودن هستند اما به نوعی این فرایند طولانی و پرهزینه، دو کاندید از دو حزب اصلی به وجود آورده که تاریخچه بسیار منفی و مکرر از قضاوت‌های بد دارند.
گفتنی است انتخابات آمریکا امروز برگزار خواهد شد و فردا از بین ترامپ و هیلاری فردی به عنوان پیروز معرفی خواهد شد براساس نظرسنجی‌ها   نزديك به 40 درصد از حاميان ترامپ گفته‌اند كه اگر ترامپ پيروز نشود، نتايج را نخواهند پذيرفت، و اين رقم بزرگي است. آن‌ها گفته‌اند كه به دموكراسي آمريكايي اعتماد ندارند. خود ترامپ نیز گفته اگر پیروز نشود در انتخابات تقلب شده است. اگر ترامپ نیز پیروز شود تازه اول ماجرا خواهد بود برخی هشدار داده‌اند نیروهای مسلح آمریکا از وی اطاعت نخواهند کرد و شاید کودتایی در راه باشد تا جلوی به گفته آنها این دیوانه گرفته شود باید منتظر بود و دید.