kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

دموکرات‌ها روی موج تشدید دشمنی با ایران(خبر ویژه)

مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد تحریم‌های رو به پایان ایران را مجددا تصویب کند و اوباما نیز از تهدید به وتوی تحریم‌های ایران دست کشیده است.


به گزارش پایگاه خبری «رول کال» منابع آگاه از تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر رای دادن به تمدید تحریم‌های در حال انقضای  ایران بدون اضافه کردن شروط جدید به آن خبر داده‌اند و کاخ سفید نیز قصد دارد با چشم‌پوشی از تهدید وتو، اجازه دهد این لایحه به یک قانون تبدیل شود.
مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد قانون تحریم‌های ایران مصوب سال 1996 را که بخش انرژی این کشور را هدف قرار می‌دهد و تا روز 31 دسامبر منقضی می‌شود، تشخیص دهد، تمدید کند و به گفته منابع آگاه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز احتمالا اجازه خواهد داد این لایحه که از آن به عنوان «لایحه تمیز» نام برده می‌شود، تصویب شود.
کاخ‌سفید می‌گوید رئیس‌جمهور و وزارت خزانه‌داری آمریکا به موجب قانون از اختیارات مربوط به صدور تحریمها درخصوص دیگر کشورها برخوردارند ولی اوباما احتمالا این لایحه را وتو نخواهد کرد.
همزمان، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی خاطرنشان کرد: اگر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران در نظر خواهد گرفت و رویکرد به مراتب تهاجمی‌تری علیه ایران خواهد داشت.
از سوی دیگر وندی شرمن (معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا و مشاور فعلی هیلاری کلینتون گفت: اگر کلینتون رئیس‌جمهور شود روابط با اسرائیل را گسترش خواهد داد.
شرمن به روزنامه جروزالم‌پست گفت: کلینتون  اسرائیل را کشوری می‌داند که در منطقه پرتعصب و بی‌آزادی خاورمیانه، بهشت دموکراسی است.»
«دنیس راس»  دیپلمات وزارت خارجه آمریکا در دولت‌های جورج بوش و اوباما نیز به این روزنامه گفت: «کلینتون هم ارتباط عاطفی با اسرائیل دارد و هم اسرائیل را متحدی راهبردی می‌داند.
کلینتون بسیار حساس است که در منظر عمومی به گونه‌ای با اسرائیل رفتار شود که اسرائیلی‌ها در موضع ضعف قرار نگیرند».