kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

چشم‌پوشی روحانی بر ناکارآمدی رئیس ستاد انتخاباتی در وزارت صنعت(خبر ویژه)

دولت به عمد از ضعف‌ها و ناکارآمدی وضعیت صنعت چشم‌پوشی می‌کند.



روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: سخنگوی دولت در مصاحبه هفته گذشته، با اشاره به عملکرد وزیر اقتصاد، عملکرد ضعیف وزیر صنعت را زیرکانه به «فراسو» برد.
این روزنامه می‌نویسد: کارشناسان برخی اختلافات را عارضه طبیعی تجمع ژنرال‌های مدعی زیر یک سقف قلمداد می‌کنند. نهاوندیان در کنار نوبخت شاید بیشترین ناهماهنگی‌ها را موجب شدند. سیف نیز در نهایت به نظر می‌رسد که تدریجاً قدرت و دانش و تجربه بیشتر طیب‌نیا را پذیرفته است. آفتاب یزد می‌افزاید: در این بین اما حمایت بی‌شائبه از خودروسازان، عضویت در هیئت مدیره ده‌ها شرکت خصوصی، تلاش پرشائبه در زمینه خروج خوراک پتروشیمی از بورس، اتهامات جدی ترکان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بگو مگوی مشهور، وضعیت اسفناک معادن کشور و گلایه‌های تمام نشدنی فعالان صنعتی تنها بخشی از انتقاداتی است که از نعمت‌زاده صورت می‌گیرد.
برکناری نعمت‌زاده در فرجه چند ماهه با توجه به ارتباطات وسیع او با بسیاری از اهالی بخش خصوصی و پوشش مناسب منافع بسیاری از آنها در زمان وزارت نعمت‌زاده برای روحانی غیر از چالش، بی‌شک دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت. صاحبنظران اما با توجه به عملکرد سؤال‌برانگیز نعمت‌زاده در همراهی وی در دولت دوم روحانی ابراز تردید کرده‌اند حوزه اختیارات نهاوندیان و دامنه قدرت او به ویژه در حوزه اقتصاد و عملکرد او در اتاق بازرگانی با توجه به نزدیکی بیشتر وی به رئیس جمهور در نبود برادر معتمد او، مسئله مجزایی است که بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این دامنه وسیع اختیارات دستخوش تغییر شود.
آنچه در گزارش روزنامه آفتاب یزد، مسکوت و مغفول مانده، ریاست نعمت‌زاده (وزیر هزار میلیاردی) بر ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 است.