kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با انتقاد از قراردادهای نفتی:

ننگ است با 37 سال تجربه زیرمجموعه خارجی‌ها در پروژه‌های نفتی باشیم

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به انتقادها از قراردادهای جدید نفتی گفت: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوان‌های مستعد و توانمندی‌هایی که در ۳7 سال انقلاب پیدا کرده‌ایم را امروز در زیرمجموعه خارجی‌ها قرار دهیم و آن‌ها لیدر و رهبر کنسرسیوم‌ها باشند.


به گزارش تسنیم، عبادالله عبداللهی در کنگره ملی عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران گفت: اقتصاد مقاومتی لاجرم باید مردمی شود. همان طور که در جنگ اگر پیروز شدیم با حضور مردم و اقشار مختلف آنها در جنگ بود برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم باید مردم به این عرصه ورود کنند.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء افزود: الان بانکها 20 درصد سود می‌دهند در صورتی که بنگاه‌های اقتصادی سودده 3 الی 7 درصد از فعالیت‌های خود سود کسب می‌کنند. بنابراین چگونه انتظار داریم که مردم سرمایه خود را به سمت بنگاه‌های اقتصادی روانه کنند.
وی در ادامه گفت: همچنین مشکل سرمایه‌گذاری داریم در حالی‌که حدود 1/2 تریلیون‌دلار سرمایه‌ نزد مردم وجود دارد. اگر مردم بنگاهی را احساس کنند که مطمئن و سودده است در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند همانگونه که مواردی بوده است که در کمتر از یک دقیقه سهام یک شرکت به فروش رسیده است.
عبداللهی در مورد استفاده از توان داخلی در بخش نفت و انتقادهایی که به رویکرد دولت در زمینه تمرکز بیش از حد بر شرکت‌های خارجی می‌شود گفت: کسی منکر همکاری و ارتباط با خارجی‌ها نیست همان‌گونه که در جامعه نیز ما با اطرافیانمان ارتباط داریم اما این ارتباط باید تعریف شده و در چارچوب مشخص باشد و ابتکار عمل در دست خودمان باشد.
وی افزود: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوان‌های مستعد و توانمندی‌هایی که در 37 سال انقلاب پیدا کرده‌ایم را امروز در زیرمجموعه خارجی‌ها قرار دهیم و آنها لیدر و رهبر کنسرسیوم‌ها باشند.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد این قرارگاه آمادگی حضور در پروژه‌های بالادستی نفت را دارد و از همه پتانسیل‌ها می‌تواند استفاده کند.