kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

ترامپ: تقابل با ایران و روسیه آمریکا را به ورطه نابودی خواهد کشاند

ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را بر سر سوریه با ایران و روسیه به جنگ کشیده و کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند.


انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا کمتر از دو هفته دیگر در حالی برگزار خواهد شد که بر اساس گزارش‌ها با هزینه تخمینی 6/6 میلیارد دلار، پرخرج‌ترین انتخابات این کشور خواهد بود.
از سوی دیگر انتخابات این دوره از حیث اتهاماتی که دو نامزد رقیب نسبت به هم وارد کرده‌اند نیز شاید در تاریخ این کشور سابقه نداشته باشد. عامل ایجاد داعش، بیمار روانی، فاسد، دروغگو، دزد، مکار، فاشیست، نژادپرست، بیمار جنسی، ضد زن و...
تنها بخشی از القابی است که کلینتون، ترامپ و هواداران آنها طی چند ماه اخیر نثار یکدیگر کرده‌اند.
سیاست خارجی اما یکی از اصلی‌ترین کانون‌هایی است که دو نامزد طی ماه‌های گذشته همدیگر را به شدت در آن متهم و محکوم کرده‌اند. ترامپ در جدیدترین اظهارات خود طی مصاحبه با رویترز هشدار داده پیروزی «هیلاری کلینتون» و سیاست‌های وی در قبال جنگ سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.
ترامپ حتی متذکر شده «سیاست‌های کلینتون در مورد بحران سوریه و تقابل با روسیه و ایران آمریکا را به ورطه نابودی خواهد کشاند.
نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا در این مصاحبه همچنین گفته: «کاری که باید بکنیم متمرکز شدن بر روی داعش است. ما نباید روی سوریه متمرکز شویم. اگر ما به سیاست‌های کلینتون عمل کنیم و حرف‌های او را در مورد سوریه گوش کنیم جنگ جهانی سوم به وقوع خواهد پیوست و آمریکا نابود خواهد شد.»
به گفته ترامپ «هر چه رفتارهای ما در سوریه خصمانه‌تر و خشونت‌آمیزتر باشد ناامنی و درگیری‌های خاورمیانه بیشتر می‌شود و این سبک مبارزه با داعش، آمریکا را به قهقرا خواهد برد.»
ترامپ پیش از این نیز بارها کلینتون را عامل ایجاد داعش معرفی کرده است.