kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

نامزدهای فاقد صلاحیت وزارت از فساد بیمه ایران تا حضور در فتنه سبز!(خبر ویژه)

هر 3 نامزد معرفی شده به مجلس برای جایگزینی وزرای مستعفی، فاقد صلاحیت بوده و به همین دلیل از مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند.


به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر (نامزد تصدی وزارت ورزش) به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد که در پایان رای‌گیری مشخص شد که آرای اخذ شده 283 رای بوده است و سلطانی‌فر 117 رای موافق و 148 رای مخالف داشته و 18 رای ممتنع کسب کرد و نتوانست وزیر شود.
مخالفان، حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش را سایه سنگینی خواندند که به حضور افراد غیرورزشی در هیئت ورزشی استان‌ها می‌انجامد. این نمایندگان همچنین بیان داشتند که سلطانی‌فر 35 سال سابقه مدیریتی دارد ولی سوابق اجرایی و تحصیلاتی وی هیچ ربطی به ورزش ندارد و معیار شایسته‌سالاری در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رعایت نشده است.
نامزد تصدی وزارت ارشاد نیز سیدرضا صالحی امیری است که نتوانست در مجلس نهم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی کسب کند. الیاس نادران از جمله نمایندگان شاخص مجلس نهم وقتی به عنوان مخالف پشت تریبون مجلس حاضر شد به سوءمدیریت و برخی فسادهایی پرداخت که در زیرمجموعه مدیریتی صالحی بوجود آمده بود.
وی با اشاره به دلایل خود برای مخالفت با وی گفت: «دلیل اول پرونده بیمه ایران است، این پرونده حکایت از فساد سازمان یافته گسترده دارد و تا به حال به اتهامات دهها تن از متهمان پرونده رسیدگی و برای بیش از 50 متهم  حکم قضایی و کیفری صادر شده است.»
وی اظهار کرد: «یکی از دلایل فقدان صلاحیت آقای صالحی برای وزارت ورزش و جوانان پرونده بیمه ایران است، این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان یافته دارد تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده بررسی و برای بیش از 50 تن از آنها احکام جزایی و کیفری صادر شده است اما هنوز به اتهامات برخی از افراد رسیدگی نشده است. اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند بخشی از دین قوه قضائیه به نظام و مردم ادا خواهد شد.»
از سوی دیگر پس از عزل فانی، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است. این در حالی است که حسن روحانی رئیس‌جمهور آبان‌ماه 1393 طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «دانش‌آشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد که وی نیز مانند سه وزیر دیگر نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.
علیرضا زاکانی نماینده از جمله مخالفان وزارت آشتیانی با بیان اینکه سپردن مدیریت آموزش عالی به عناصر افراطی خلاف مصالح کشور است، گفت: « تا امروز هر کس برای وزارت علوم به ما معرفی شد در فتنه مشارکت داشت، امروز هم که دانش آشتیانی معرفی شده است به اعتقاد بنده و با توجه به استنادات از عوامل گرداننده فتنه 88 است که البته این موضوع راستگویی دولت را می‌رساند که گفت: اگر 10 نفر را هم رد کنید هر بار در همین مسیر معرفی می‌کنیم بر این جریان تاکید داریم.»
وی خاطر نشان کرد: «آقای دانش‌ آشتیانی به مدت 20 سال مدیرعامل مدارس مفید بوده است. تهران 3 هزار مدرسه دارد تنها مدرسه‌ای که مدیر آن در زمان فتنه دستگیر شد مدیر مدرسه مفید بود و تنها مدرسه‌ای هم که روز قدس از مدرسه راهپیمایی به راه انداخت تا شعار نه غزه نه لبنان را سر دهند مدرسه مفید به مسئولیت و مدیریت آقای دانش‌آشتیانی بود.»
سپس در همین جلسه فیلمی از حضور فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در تحصن دانشگاه امیرکبیر در سال 88 به نمایش درآمد.
زاکانی در هنگام پخش این فیلم با بیان توضیحاتی با اشاره به اینکه دانش‌آشتیانی متعلق به دانشگاه امیرکبیر نیست و از دانشگاه دیگری به این دانشگاه آمده است، خاطر نشان کرد: «وزیر پیشنهادی حضور در فتنه را تکذیب می‌کند اما این فیلم نشان می‌دهد آقای دانش آشتیانی نه تنها در این تحصن شرکت کرده بلکه گرداننده آن نیز بوده است.