kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
نصب صلیب بر فراز کلیسا

مرهم بسیج عراق بر دل زخمی مسیحیان نینوا

نیروهای بسیج مردمی عراق در ادامه پیشروی‌های خود در استان «نینوا»، پس از آزادی یک روستای مسیحی‌نشین صلیب کلیسای مسیحیان را مجدداً بر فراز آن نصب کردند و با این اقدام خود، عشق و امید را بار دیگر به دل مسیحیان رنجدیده برگرداندند.


سرویس خارجی-

اکنون همه مردم عراق دست به دست هم داده‌اند تا همه آثار شوم دو ساله عفریت‌های انسان‌نما را در استان نینوا پاک کنند و با این اقدام خود، به جهانیان بگویند آنچه که طی سال‌های گذشته در عراق رخ داد، ربطی به دین، مذهب و قومیت عراقی ندارد و داعش پدیده‌ای صد درصد وارداتی است.
طی یکی دو روز گذشته دوربین‌های رسانه‌ها، تصاویری را مخابره کردند که نماد واقعی جامعه مسلمانان است؛ جامعه‌ای که طی سال‌های اخیر مقابل جریان‌های تفرقه‌انگیز وارداتی ایستاده‌اند و خصوصاً، رژیم آل سعود و آمریکا را ناامید کرده‌اند.
دیروز پرده زیبای نمایش وحدت به دست آزادمردان بسیج مردمی در استان نینوا به اجرا درآمد.
بسیجیان هنگام پیشروی به سمت موصل در محور شمالی، وقتی صلیب درهم شکسته و کلیسای آسیب‌دیده مسیحیان را دیدند، پیشروی و عملیات را برای مدتی متوقف کردند و پس از تعمیر صلیب و نصب آن بر فراز کلیسا در روستای «کارامالیش» (نزدیک موصل) به راه خود ادامه دادند.
این اقدام بسیج مردمی در رسانه‌ها انعکاس زیادی یافت و بار دیگر به همگان ثابت شد میان اسلام واقعی و اسلام آل‌سعود و دست‌پرورده‌های آن، شکاف عمیقی وجود دارد؛ اسلام واقعی، اسلام برادری، عشق و محبت است و نه تنها برای جان انسان‌ها، بلکه برای اماکن مقدس سایر ادیان، احترام قایل است.
اهالی کارامالیش که بیش از دو سال همه جور ستم و جفا را از طرف تروریست‌های داعش تحمل کرده‌اند، برای نخستین بار لبخند شادی و رضایت بر لبانشان نشست و این از هر پیروزی برای ملت مسلمان عراق ارزشمندتر است.
براساس گزارش‌های رسیده، شمار روستاهایی که در اطراف موصل از لوث داعش پاک شده‌اند، از 80 روستا فراتر رفته و هم اکنون نیروهای مسلح عراق در حال نزدیک شدن به دروازه‌های موصل هستند و حدود پنج کیلومتری این شهر رسیده‌اند. مسیحیان عراقی از جمله افرادی هستند که تکفیری‌ها بیشترین جنایت‌ها را در حق آنها مرتکب شده‌اند.
دیروز مواضع داعش در داخل شهر موصل نیز هدف گلوله‌های توپخانه نیروهای مسلح عراق قرار گرفت و این حملات با وسواس و دقت انجام می‌گیرد تا به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود.
از داخل موصل همچنین خبر رسیده، عناصر داعش جاده‌های ارتباطی و پل‌های این شهر را بمب‌گذاری کرده‌اند تا به زعم خود، جلوی پیشروی نیروهای دولتی را بگیرند.
سایر رویدادها
* «نوری مالکی» معاون رئیس جمهور عراق گفت، دخالت‌های ترکیه در عراق، ویرانی به بار خواهد آورد.
* «مهدی احمد الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق گفت: «ما هرگز اجازه نمی‌دهیم، دشمنان (ترکیه و آمریکا) عراق را تجزیه کنند.»
* به گفته «نبیل فاووق» از مقامات حزب‌الله لبنان ارتش و بسیج مردمی عراق با پیروزی‌های خود در موصل، آمریکا را به خاطر بزرگنمایی «داعش»، رسوا کرده‌اند.