kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    جاسازی سیگار در میان علوفه
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ماموران این شهرستان پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد یک محموله سیگار قاچاق را از شمال غرب کشور به این استان وارد کند، پیگیری موضوع را در دستور کار خود  قرار دادند.
سرهنگ حسن یاردوستی افزود: ماموران پس‌از هماهنگی با مقام قضائی به یکی از ورودی‌های استان اصفهان اعزام و کامیون فرد قاچاقچی را شناسایی و متوقف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو که حامل بار قانونی علوفه بود تعداد یک میلیون و 870 هزار نخ سیگار قاچاق که زیر بار جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر شدند، اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه‌متهم تحویل مراجع قضایی شدند.
حمل قرص‌های متادون با زانتیا
شهرکرد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان چهار‌محال و بختیاری گفت: ماموران فرخ‌شهر حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی زانتیا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرتیپ غلامعباس غلامزاده افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو پنج هزار و 518 عدد قرص متادون، پنج هزار عدد قرص دیفنوکسیلات، 90 عدد قرص روینفن و 60 عدد قرص بوپرنورفین قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف کردند. وی گفت: دو نفر در این رابطه دستگیر و پس‌از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی استان شدند.
قاچاق پوشاک با سمند
یاسوج - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران این فرماندهی پس از آگاهی از گزارشی مبنی بر انتقال محموله‌های قاچاق در محور یاسوج - اصفهان در ایست بازرسی مستقر شدند. سرهنگ مهدی انصاری افزود: ماموران پس از مشاهده دو خودروی سمند مشکوک دستور توقف دادند و رانندگان توجهی نکرده و از محل متواری و در محور یاسوج به دشتروم خودروها توقیف اما رانندگان متواری شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروها موفق به کشف 2 هزار و 626 انواع پوشاک قاچاق و فاقد اسناد گمرکی به ارزش یک میلیارد و 20 میلیون ریال شدند. به گفته انصاری تلاش برای دستگیری رانندگان فراری همچنان ادامه دارد.
دستگیری 15 سارق
شهرکرد - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی استان چهار‌محال و بختیاری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، منزل و احشام در استان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرتیپ غلامعباس غلامزاده افزود: ماموران شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، کیار و پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند 15 سارق را دستگیر کنند.
وی اضافه کرد: سارقان به 20 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، منزل و احشام، اعتراف کردند که متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرخ نشدن 5 تن زغال
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: ماموران دولت‌آباد با برپایی ایست، بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از خودروی مذکور پنج تن زغال قاچاق به ارزش ریالی بیش‌از یک میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
سرهنگ رضا شیرزادی تصریح کرد: یک قاچاقچی در این زمینه دستگیر و خودروی حامل بار قاچاق نیز به پارکینگ منتقل شد. وی گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
تحویل لوازم یدکی قاچاق به پلیس
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «رئیسیان» این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده فائو مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 80 کارتن لوازم یدکی خودرو فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد. این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده است. سرهنگ براتی اضافه کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
معدوم‌‌سازی مواد غذایی فاسد
آبادان - خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان همزمان با آغاز ماه محرم بیش از 20 هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان در منطقه جنوب غرب استان خوزستان کشف و ضبط شد. جعفر ربیحاوی درباره پخش غذاهای نذری در ماه محرم تصریح کرد: این مواد غذایی غیرقابل مصرف شامل گوشت، برنج، چای، شکر هستند که تاکنون 3 هزار کیلوگرم آن معدوم شده است وی گفت: بقیه اجناس فاسد پس از طی مراحل قانونی معدوم‌ خواهند شد.
امحای 20 تن کالای قاچاق
سرویس شهرستان‌‌ها: فرمانده انتظامی بندرلنگه گفت: یک تریلر حامل مواد غذایی، دارویی و لوازم آرایشی فاسد با حضور نمایندگان مراجع معدوم شد.محمود حافظی با اشاره به ارزش یک میلیارد و 70 میلیون ریالی کالاهای قاچاق معدوم شده،‌ افزود: این اجناس دارای آرای قطعی توسط مراجع رسیدگی‌کننده و از نظر بهداشتی و استاندارد مصرف آنها غیرانسانی تشخیص داده شده است.
تعقیب و گریز پلیس و قاچاقچی
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب و کهنوج با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر از شهرستان‌های جنوبی به مرکز کشور مطلع شدند.
سرهنگ ناصر فرشید افزود: ماموران ضمن شناسایی مسیر تردد سوداگران مرگ در توابع شهرستان رودبار به یک دستگاه خودرو ساخت شرکت سایپا مشکوک و دستور ایست دادند. اما راننده خودرو اقدام به فرار کرد، که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه با ماموران خودرو متوقف شد.
وی گفت: ماموران در بازرسی از خودروی سایپا 286 کیلوگرم تریاک و دو قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات جنگی را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
سرهنگ فرشید تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
پلمب 2 واحد آبکاری
غرب استان تهران - خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر بهارستان گفت: دو واحد آبکاری غیرمجاز و آلاینده توسط ماموران این اداره پلمب شدند. شیدا اکار با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای آبکاری در شعاع 120 کیلومتری تهران ممنوع است، بیان کرد: این واحدهای آبکاری نیز فاقد مجوز فعالیت بوده که به  دلیل عدم توجه به اخطاریه‌های متعدد محیط‌زیستی سرانجام از فعالیت‌های آنها جلوگیری به عمل آمد.
به گفته وی پساب واحدهای آبکاری دارای ذرات فلزات سنگین است که به محیط‌‌های پذیرنده زیان می‌رساند.