kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

وعده ترامپ برای بهبود 100 روزه وضعیت آمریکا!

ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنامه 100 روزه خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی، حل مسئله پناهجویان و... منتشر کرد.

سرویس خارجی-

دادن برنامه 100 روزه تنها مختص به کاندیداهای ریاست جمهوری در کشورهای غرب آسیا نیست؛ دونالد ترامپ نیز در راستای این سنت، برنامه 100 روزه‌ای را برای بعد از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است. اخراج 2 میلیون مهاجر، محدود کردن رسانه‌ها، محاکمه زنانی که علیه وی شکایت کرده‌اند و بهبود شرایط اقتصادی و تجاری بین‌المللی بخشی از برنامه‌هایی است که ترامپ در 100 روز انتخابات قرار است انجام دهد.
به گزارش ایسنا، این کاندیدای جمهوری‌خواه در جریان سخنرانی خود در ایالت پنسیلوانیا گفته در ۱۰۰ روز اول، از جمله به انجام مذاکره مجدد بر سر تعهدات آمریکا در زمینه‌هایی چون تجارت بین‌المللی و تغییرات زیست‌محیطی نیز خواهد پرداخت.
لغو مجوزهای سفر توریستی بدون ویزا میان آمریکا و کشورهایی که در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی خود همکاری نکنند، از جمله دیگر برنامه‌های اعلام شده از سوی ترامپ بود.
وی همچنین اعلام کرده که در ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری خود فرایند اخراج «بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی مرتکب جنایت» از خاک آمریکا را آغاز خواهد کرد. اخراج مهاجران غیرقانونی و وضع ممنوعیت‌های شدید بر مهاجرت به آمریکا، از جمله مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ از زمان شروع فعالیت‌های انتخاباتی او بوده است.
وی در جدیدترین موضع‌گیری نسبت به وضعیت اسف بار اقتصادی و سیاسی آمریکا هم گفته بود: «اوباما و کلینتون میزان بدهی ملی را در مدت هشت سال دو برابر کرده‌ و به 20 تریلیون دلار رساندند.» هیلاری کلینتون نیز در جدیدترین موضع‌گیری انتخاباتی خود گفته است از لحاظ جسمی مشکلی ندارد، نسبت به پیروزی خود اطمینان دارد و بعد از این دیگر جواب اتهامات ترامپ را نخواهد داد.