kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

پیکر شهدای عاشورا در نیجریه در اوج مظلومیت تشییع شد

پیکر شهدای یورش وحشیانه نیروهای امنیتی نیجریه و وهابیون وابسته به آل‌سعود به عزاداری شیعیان در ظهر عاشورا با مظلومیت تمام تشییع شد.




ارتش نیجریه همه ساله با کمک تروریست‌های سلفی تکفیری وابسته به آل‌سعود و  همزمان با عزاداری شیعیان مظلوم این کشور برای امام شهیدشان آنها را به خاک و خون می‌کشد بدون اینکه از سوی کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر مؤاخذه شود. عاشورای امسال شیعیان نیجریه هم‌رنگ خون گرفت و نیروهای امنیتی ظهر عاشورا در شهر کادونا  با گلوله‌های جنگی به عزاداران حسینی(ع) یورش بردند که به گفته «یوسف حمزه»، فعال سیاسی نیجریه‌ای طی آن20 نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.در حمله دیگری در شهر «کانو» وهابیون افراطی منتسب به رژیم سعودی با چوب و سنگ و چماق به سمت شیعیان عزادار  حمله‌ور شدند! که منجر به شهادت یک تن از مردم این منطقه شد و دستکم ۲۰ نفر نیز زخمی شدند. براساس اعلام شاهدان عینی، شدت حمله نیروهای ارتش و وهابیون افراطی به مراسم عاشورای شیعیان به حدی بود که شمار کشته شدگان «رو به افزایش» اعلام شده است.شهدای روز عاشورای نیجریه اما روز جمعه با مظلومیت تمام به خاک سپرده شدند. اما مصیبت روز عاشورا برای همسر «جعفر علی» دوچندان شد، از یک سو عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) و از سویی شهادت همسرش و تولد فرزندی که هیچوقت پدرش را نخواهد دید چرا که بچه شیعه‌ای که قرار است روزی پرچم امام حسین«ع» را در نیجریه بلند کند در روز شهادت پدرش به دنیا آمد. این مادر صبور برای نوزاد تازه متولد شده نام پدرش را برگزیده است.
سرکوب هواداران جنبش اسلامی نیجریه از سال گذشته میلادی و پس از حمله نیروهای ارتش نیجریه به شیعیان شهر زاریا و حسینیه بقيهًْ الله و کشتار صدها نفر آغاز شده است. در این حملات  «شیخ ابراهیم زکزکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش بازداشت و به مکان نامشخصی انتقال داده شدند.