kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

وحشت آل سعود از انتقام انصارالله/شهرهای بزرگ عربستان به حال آماده‌باش درآمدند

چند روز پس از جنایت آل سعود در صنعا خبر می‌رسد نیروهای مسلح و گارد سلطنتی عربستان برای مقابله با حملات تلافی‌جویانه انصارالله، تدابیر شدید امنیتی و نظامی را برای دفاع از پایتخت و شهرهای اصلی این کشور اتخاذ کرده‌اند.

 
  سرویس خارجی-

جنایت آل سعود در تکه‌تکه کردن 900 غیرنظامی در یک مراسم ختم که هفته گذشته رخ داد باعث خشم انقلابیون یمنی شده و مقامات انصارالله هم آل سعود را تهدید به انتقام کرده‌اند. علمای یمن هم برای مبارزه با آل سعود فتوای جهاد صادر کرده‌اند. به دنبال این اقدامات، انقلابیون یمن در چندین حمله پراکنده نیز ده‌ها نظامی سعودی را به هلاکت رساندند. اما در جدی‌ترین اقدام، یگان موشکی یمن اعلام کرد که با شلیک یک فروند موشک بالستیک برکان1 (با برد 800 کیلومتر) پایگاه هوایی «ملک فهد» عربستان واقع در شهر «طائف» را هدف قرار داده است.  این اقدامات انقلابیون در کنار برخی خبرها درباره هجوم گسترده مردم برای ثبت‌نام جهت ورود به جبهه‌های جنگ علیه آل سعود باعث هراس آل سعود شده و این کشور را بر آن داشته تا آماده‌باش نظامی اعلام کند. در همین رابطه تسنیم به نقل از «رای‌الیوم»، نوشته: «نیروهای مسلح و گارد سلطنتی عربستان تدابیر شدید امنیتی و نظامی اعلام نشده‌ای را طی روزهای گذشته اتخاذ کرده‌اند. این تدابیر به علت ماهیت کاملا نظامی آن محرمانه باقی مانده و هدف از آن برخورد با هرگونه اقدام احتمالی تنش‌آمیز است.» گفته می‌شود اتخاذ این تدابیر با انتشار اخباری درباره ورود یک سلاح «راهبردی» ارتش و نیروهای مردمی یمن (وابسته به انصارالله) به عرصه نبرد با عربستان، بی‌ارتباط نیست! پیش‌بینی می‌شود که این تدابیر محرمانه، شامل استقرار یک شبکه سپر موشکی در اطراف شهرهای اصلی عربستان از جمله «ریاض» پایتخت آن و «جیزان» و شهرهای اطراف آن باشد. این تدابیر پس از آن اتخاذ می‌شود که پس از کشتار وسیع در صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، ارتش یمن به عربستان درباره «شدیدترین حملات» هشدار داد.
سید عبدالملک الحوثی: تسلیم نمی‌شویم
از سوی دیگر، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنانی به مناسبت روز عاشورا و در واکنش به جنایت صنعا گفت: «آنچه امروز عربستان به دستور آمریکا از ملت یمن می‌خواهد، همان چیزی است که یزید از امت اسلامی می‌خواست.» وی افزود:  «این برای ما قابل قبول نیست که با تسلیم شدن در برابر جنایتکاران مفسد مستکبر هم دنیا را از دست دهیم و هم آخرت را.»  رهبر جنبش انصارالله در ادامه تاکید کرد که رژیم سعودی «امروز حامل شعار نفاق در امت اسلامی است و اصول و ارزش‌ها را در این امت از بین می‌برد.»  در همین حال هزاران نفر از شهروندان یمنی روز چهارشنبه برای برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا به خیابان‌های صنعا آمدند. شرکت‌کنندگان پرچم‌های یمن و پارچه‌نوشته‌هایی در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در منطقه و در محکومیت تجاوز و کشتارهای عربستان علیه یمن به همراه داشتند.
ورود مستقیم آمریکا به جنگ یمن
در حالی که در 18 ماه گذشته آمریکا به صورت غیرمستقیم از تجاوز عربستان به یمن حمایت می‌کرد اما هفته گذشته واشنگتن به صورت کاملا مستقیم و عیان وارد این جنگ شد. وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد 3 سکوی راداری را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها هدف قرار داده است! وزارت دفاع آمریکا مدعی شده این حملات در پاسخ  به حمله موشکی به ناوشکن آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن صورت گرفته است. بنابر اعلام پنتاگون، این حمله با استفاده از موشک‌های «توماهاک» و با دستور «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است. پیش از این مقامات آمریکایی دو بار مدعی شده بودند که از مواضع تحت کنترل حوثی‌ها به سمت آنها در دریای سرخ شلیک شده است که این شلیک‌ها هیچ کدام به اهداف خود اصابت نکرده بود. این در حالی است که سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، متهم نمودن یمن در هدف قرار دادن ناو آمریکایی را به شدت رد کرد و آن را «ادعای هدفمند» توصیف کرد. کارشناسان می‌گویند ادعای حمله موشکی به ناوشکن‌های آمریکایی می‌تواند بهانه‌ای برای ادامه دخالت مستقیم آمریکا در جنگ علیه یمن شود.  در واکنش به این اظهارات، پنتاگون اعلام کرده، آمریکا خواهان مشارکت گسترده در جنگ یمن نیست و حملات موشکی آمریکا علیه مواضع راداری ارتش یمن، اقدامی تدافعی! بوده و ارتباطی با بحران جاری در یمن ندارد. رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام آمریکا در هدف قرار دادن مراکز دریایی یمن، جنایتی است که هدف از آن مهیا کردن مقدمات حمله به (شهر ساحلی) الحدیده است تا ملت یمن را بیش از پیش دچار رنج کنند.