kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

پروفسور دانشگاه کانادا پس از انکار هولوکاست اخراج شد!

استاد دانشگاه کانادایی به دلیل رد افسانه هولوکاست از کار تعلیق شد.



پروفسور «آنتونی هال» استاد دانشگاه «لث بریج» در آلبرتای کانادا به خاطر رد افسانه هولوکاست و متهم کردن رژیم صهیونیستی به دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر، از سوی مقام‌های این دانشگاه تعلیق شده است.
به گزارش تسنیم، تعلیق «آنتونی هال» تا زمان معلوم شدن جرم وی ادامه خواهد یافت. اتحادیه ملی حقوق بشر کانادا فیلمی را از اظهارات هال منتشر کرده که در آن خواستار بحث آزاد درباره هولوکاست شده و حملات 11 سپتامبر را کار اسرائیل دانسته است.
 پروفسور «آنتونی جیمز هال»، استاد مطالعات جهانی شدن در دانشگاه لثبریج در آلبرتای کانادا، مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ از دانشگاه تورنتو در سال 1984 دریافت کرده و از سال 1982 فعالیت‌های آکادمیک خود را در زمینه‌های تاریخ آمریکای شمالی، تاریخ امپراطوری بریتانیا، مطالعات بومیان آمریکا، مطالعات جهانی شدن، حقوق بین‌الملل و قوانین اساسی، و اقتصاد سیاسی مبارزه با استعمار آغاز کرده است.
گفتنی است هرگونه تحقیق درباره هولوکاست در غرب جرم شناخته می‌شود! پیش‌تر نیز، «روژه گارودی» محقق و «فیلسوف فرانسوی»، در سال 1998 میلادی (1377 شمسی) به اتهام انکار هولوکاست در دادگاه فرانسه مجرم شناخته شده بود. وی همچنین با انتشار کتاب «اسطوره‌های بنیان‌گذاران اسرائیل» از سوی دادگاه فرانسه، در همان زمان مبلغی معادل 40 هزار دلار جریمه شد!
فرانسه از جمله کشورهای غربی است که ادعای آزادی بیانش گوش فلک را کر کرده است.