kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

انفجار و آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه حیفا صهیونیست‌ها وحشت‌زده به خیابان‌ها ریختند

انفجار روز جمعه در پالایشگاه حیفا که موجب آتش‌سوزی وسیعی در آن شده موجی از ترس و اضطراب را به جان صهیونیست‌ها انداخته است.

 

هر حادثه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای شهرک‌نشینان صهیونیست به اندازه یک حمله از سوی حزب‌الله یا حماس ایجاد وحشت می‌کند!
در ساعات پایانی روز جمعه زبانه‌های آتش در پالایشگاه حیفا به آسمان بلند می‌شد. آتش‌سوزی گسترده و دود غلیظ ناشی از این آتش‌سوزی، شهر بندری و استراتژیک حیفا را به شوک فرو برده و بار دیگر صهیونیست‌ها را وحشت زده کرده است. این حادثه با سانسور اطلاعاتی شدید مقامات صهیونیستی مواجه شده و همین مسئله نگرانی صهیونیست‌ها را دو چندان می‌کند.
این مخفی کاری به این جهت است که آن‌ها از تأثیر منفی این اتفاق و روشن شدن زوایای پنهان آن برای مردم واهمه دارند.
برخی مقامات صهیونیستی اما علت انفجار در پالایشگاه را «نقص فنی» و «سوختن گاز اضافی» اعلام کرده و از کنار آن گذشته‌اند. برخی منابع عبری هم اعلام کرده‌اند که پلیس اسرائیل از ساکنان شهر خواسته در منازل‌شان بمانند و خانه‌هایشان را ترک نکنند. دستپاچگی بیش از حد مقامات صهیونیستی و ترس شهرک‌نشینان فقط به خاطر این انفجار نبوده و از ابعاد دیگر هم قابل بررسی است. بندر حیفا یکی از شهرهای استراتژیک رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و بارها از سوی سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی‌های مختلف تهدید به حمله موشکی شده است. این امر باعث ترس همیشگی شهرک‌نشینان از حمله موشکی حزب‌الله شده تا جایی که کوچکترین انفجار و صدای مهیبی لرزه به تن آنها می‌اندازد.
مقامات رژیم صهیونیستی از مردم خواسته‌اند در مناطق نزدیک به حادثه از ماسک استفاده کرده و به پناهگاه‌ها بروند.خبر دیگر آنکه، نظامیان صهیونیستی به تظاهرکنندگان در شرق نوار غزه حمله کردند و به سمت آنها گلوله جنگی و گازهای اشک‌آور شلیک کردند. به گزارش تسنیم، در پی این درگیری‌ها که بین نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در شرق نوار غزه، پنج جوان فلسطینی زخمی شدند. نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته چندین شهروندان فلسطینی را به بهانه اینکه قصد اجرای عملیات علیه صهیونیست‌ها را داشتند، به شهادت رساندند.