kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

دمیرتاش: دولت ترکیه احمق‌ترین دولت دنیاست

رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در واکنش به کودتای نافرجام اخیر این کشور اعلام کرده، دولت ترکیه «احمق‌ترین» دولت در دنیاست.



رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه (نزدیک به کردها) در جریان اظهارنظر درباره کودتای نافرجام اخیر ، حزب حاکم این کشور را «احمق» خواند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، «صلاح‌الدین دمیرتاش»، رهبر حزب دموکراتیک خلق در جریان دیدار با اعضای حزبش در پارلمان این کشور گفته: «دولت ترکیه احمق‌ترین دولت در دنیاست. نقطه ضعف حزب حاکم عدالت و توسعه این است که همیشه احمق جلوه می‌کند.»
وی این را هم گفته که: «حزب عدالت و توسعه بر این باور است اگر به حقیقت گوش ندهد مردم ترکیه حمایتش می‌کنند. اما همه به دنبال احمق جلوه دادن این حزب هستند و تنها کسی که این کار را نمی‌کند، ما هستیم.» دمیرتاش همچنین حزب «مردم جمهوری خواه» و «جنبش ملی‌گرای ترکیه» را مورد انتقاد قرار داده و آنها را به «زانو زدن در مقابل کاخ ریاست جمهوری» متهم کرده است.
به گفته دمیرتاش: «هیچ‌کس به جز ما در مقابل دولت مقاومت نمی‌کند. به حزب دیگری امید نیست. آنها مثل موش‌های ترسو در مقابل کاخ ریاست جمهوری زانو زده‌اند. اما حالا زمان ترسیدن نیست. اگر قرار باشد برای آزادی هزینه‌ای بدهیم، باید آن را بپردازیم. ما تسلیم نمی‌شویم. مقاومت در برابر اقدامات خصمانه حقی قانونی و مشروع است.»