kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

آغاز بیست و پنجمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن از 22 مهر


مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن گفت: دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی درگیر مراسم‌های ابتدایی هستند، به این دلیل مسابقات درس‌هایی از قرآن، از ۲۲ مهر‌ماه آغاز می‌شود، همچنین امسال خلاصه‌ای از شیوه‌نامه به همراه پاسخنامه به مروجان سراسر کشور ارسال می‌شود.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس‌ستاد اقامه نماز در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. حجت‌الاسلام قرائتی در این مراسم با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ قرآن کریم راه‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: هر دردی دوایی دارد که راه هر کدام در قرآن و آموزه‌های قرآنی ذکر شده است. درس‌هایی از قرآن از راه تلویزیون وارد شده و با کمترین هزینه، به ترویج قرآن با محوریت اخلاق پرداخته است.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نیز راه‌های مختلفی را در حوزه بسط قرآن داشته‌اند، ابراز داشت: هر کار مهمی برنامه مهم و ویژه‌ای را به ‌دنبال دارد که باید درباره آن تفکر کرد و درباره هر کدام از راه خود وارد شد، در این میان می‌توان به انواع نماز‌ها اشاره کرد و به طور مثال ما ۳۵۰ نماز مختلف مستحبی داریم که برای هر کدام نیز ارکان و ذکرهای مختلف وجود دارد.
رئیس‌ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود مگر با مدیریت و برنامه‌ریزی که باید برای آن طرحی ویژه از ابتدای امر داشته باشیم به نوعی که باید از فرصت‌ها و تعطیلات دانش‌آموزان و نوجوانان استفاده کرد و یک نوع هنر را به آنان آموخت تا پس از فارغ‌التحصیلی از آن هنر در عرصه کار استفاده کنند و تنها وابسته به مدرک نباشند و مشکلات شغلی و بیکاری حل شود. حجت‌الاسلام محمد موحدی‌‌نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن نیز در این مراسم بیان داشت: دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی درگیر مراسم‌های ابتدایی هستند، به این دلیل مسابقه از ۲۲ مهر‌ماه آغاز می‌شود و همچنین امسال خلاصه‌ای از شیوه‌نامه به همراه پاسخنامه به مروجان سراسر کشور ارسال می‌شود. همچنین، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر‌کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن خاطرنشان کرد: تاکنون سه میلیون نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که کمتر آماری از فعالیت‌های قرآنی در برابر این تعداد وجود دارد، درس‌هایی از قرآن با کمترین تبلیغات که از سوی تلویزیون انجام می‌شود، بیشترین تأثیر را بین دانش‌آموزان و عموم مردم داشته است.
وی گفت: این تصور که دانش‌آموزان از قرآن دور شده‌اند، تصور درستی نیست و حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف مانند مسابقات نهج‌البلاغه که ۴ میلیون نفر در این مسابقات شرکت کردند، شاهد این قضیه است، همچنین حضور دانش‌آموزان در مسابقات صحیفه سجادیه گویای این مسئله است.