kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

غرب وحشی یعنی این ؛ 24 آمریکایی طی 24 ساعت در 65 حادثه تیراندازی کشته شدند

در 65 مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا دست کم 24تن کشته و 45 نفر زخمی شده‌اند.



 «کشتن» به بخشی از هویت جامعه آمریکا تبدیل شده و مردم در این کشور عمیقا احساس ناامنی می‌کنند به طوری که برخی از پایگاه‌های خبری مثل گلوبال ریسرچ به کنایه خواهان این شده‌اند که دولت آمریکا تأمین امنیت دنیا را رها کرده و چاره‌ای به فکر ناامنی مردم خود کند.
بر اساس گزارش‌ها بیش از یک میلیون و 400 هزار گانگستر در آمریکا وجود دارد که این تعداد در 33 هزار گروه تبهکار تا بن دندان مسلح جذب شده‌اند... قاچاق مواد، سرقت و اعمال جنایتکارانه کار هر روز این گروه‌ها است. شرایط بد اقتصادی و افزایش بیکاری نیز راه را برای پیوستن افراد به این گروه‌ها هموار کرده است.
 سالانه هزاران نفر در آمریکا به علت رواج اسلحه و تیراندازی و درگیری این گروه‌های تبهکار کشته می‌شوند؛ به گفته هیلاری کلینتون طی سال گذشته 33 هزار نفر در آمریکا به وسیله اسلحه کشته شده‌اند که این به معنی 90 کشته  در روز است. این کشتارها غیر از کشتاری است که پلیس آمریکا انجام می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها و آمار و ارقامی که در این ارتباط منتشر شده است طی سال گذشته بیش از هزار نفر نیز در سراسر آمریکا توسط نیروهای پلیس کشته شده‌اند که اکثر آنها نیز سیاه‌پوست بوده‌اند.
 آزاد بودن حمل سلاح و خرید آسان آن، تبدیل شدن خشونت و وحشیگری به هویت بخشی از مردم و نژادپرستی پلیس از جمله دلایلی هستند که نشان می‌دهد غرب وحشی هنوز صفتی است که برازنده آمریکا است.
در همین راستا تنها در 65 مورد تیراندازی گزارش شده در 24 ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا دست کم 24تن کشته و 45 نفر زخمی شدند. این آمار و ارقام در حالی منتشر می‌شود که روزنامه گاردین نیز در مقاله‌ای نوشت؛ میان خشونت پلیس و افزایش آمار قتل و آدم‌کشی در شهرهای آمریکا که سیاه پوستان زندگی می‌کنند رابطه وجود دارد. به گفته ریچارد روزنفلد، محقق جرم‌شناسی، «زمانی که نارضایتی مزمن (در میان اجتماع سیاه پوستان آمریکا) به خاطر استفاده پلیس از زور تحریک می‌شود، این نارضایتی ممکن است به خشونت ختم شود.»