kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

ماه محرم رسید، سرکوب مردم بحرین وحشیانه‌تر شد!

مأموران آل خلیفه در آستانه فرارسیدن ماه محرم به تشدید سرکوبگری‌ها علیه مردم پرداخته و با جوانان بحرینی در خیابان‌های مختلف منامه وحشیانه‌تر از قبل برخورد می‌کنند.



نیروهای امنیتی آل‌خلیفه روز جمعه در ادامه سرکوب اعتراضات و اجتماعات با جوانان بحرینی درگیر شدند و اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از سایت مرآت بحرین، مردم بحرین درحالی به استقبال برگزاری مراسم ماه محرم رفتند که با شدیدترین رفتارهای غیرانسانی از سوی ماموران آل خلیفه روبه رو شدند. براساس تصاویر و گزارش‌های منتشر شده، مردم بحرین پرچم‌های سیاه و سبز بر دیوارهای مناطق نصب کرده و مشغول آماده کردن مقدمات مراسم ماه محرم بودند که نیروهای پلیس با حمله به آنها پرچم‌ها را پاره پاره کردند و به سوی مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند.
شمار زیادی از ساکنان مناطق مالکیه، سنابس، الدراز به دلیل شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.
نماز جمعه ممنوع
این در حالی است که رژیم آل خلیفه روز جمعه نیز از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز زادگاه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین جلوگیری کرد. آل خلیفه مدتهاست مانع از برگزاری نماز جمعه در مناطق مختلف این کشور می‌شود.
روز جمعه همچنین تظاهراتی به دعوت روحانیون بحرینی برای محکوم کردن عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی برگزار شد و مردم پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
وزیر خارجه بحرین در صفحه اجتماعی خود مرگ شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی را «ضایعه» خوانده و گفته بود «ای مرد صلح آرام و آسوده بخواب...!»
کمک انگلیس به آل خلیفه
خبر دیگر اینکه سازمان حقوق بشری «ریپریو» در گزارشی اعلام کرد که یک شرکت دولتی انگلیس به مقام‌های بحرینی روش شکنجه زندانیان را آموزش داده است.
در این گزارش آمده: «نقش این شرکت دولتی انگلیس درنظام کیفری بحرین به حدی است که یک زندانی بحرینی توسط پلیس آموزش دیده انگلیس دستگیر می‌شود، توسط زندانبانان آموزش دیده انگلیس شکنجه می‌شود وتوسط بازرسی که همین شرکت انگلیسی او را آموزش داده است محاکمه می‌شود.»
این شرکت انگلیسی شکایت‌های قربانیان درباره شکنجه در زندان‌ها را رد کرده است!
تصاویر رفتار وحشیانه ماموران آموزش‌دیده
در همین رابطه به تازگی فیلمی از ضرب‌و‌شتم یک جوان بحرینی توسط نیروهای امنیتی این کشور در فضای مجازی منتشر شده که سند دیگری بر رفتار وحشیانه نیروهای آل خلیفه و سیاست مشت آهنین این رژیم برای برخورد با اعتراضات مردمی است. به گزارش فارس، در این فیلم چندین نیروی امنیتی یک جوان را در زمینی خاکی به طرز خشنی بازداشت می‌کنند و با لگد و مشت او را می‌زنند و روی زمین می‌کشند. این جوان در طول مسیر مرتب مورد اصابت مشت و لگد قرار می‌گیرد تا اینکه در نهایت وی را سوار برخودروی پلیس می‌کنند تا به بازداشتگاه ببرند.
آل سعود مقصر است
یک فعال بحرینی اما آل سعود را مأمور تضعیف و سرکوب محور مقاومت در کشورهای اسلامی خواند و گفت: محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز به دستور آل‌سعود صورت گرفته است. وی افزود: سعودی‌ها علمای شیعی در بحرین را نشانه گرفته‌اند و برای تضعیف مسلمانان علمای شیعه را تحت فشار قرار می‌دهند.