kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

ارتش یمن ناو جنگی امارات را در سواحل تعز منهدم کرد

یگان موشکی ارتش یمن در جدیدترین عملیات خود علیه متجاوزان، یک ناو جنگی اماراتی را در سواحل تعز منهدم کرد.


پایگاه خبری «انصار الله»، گزارش داد، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه موفق شدند یک ناو جنگی وابسته به ائتلاف عربی- سعودی را در سواحل شهر «المخا» در استان تعز (جنوب غرب) هدف قرار دهند. یک منبع نظامی در این باره اعلام کرده که این ناو متعلق به کشور امارات بود شبکه خبری «المسیره» اما در این باره گزارش داده این شناور جنگی از نوع ناوهای «سوئیفت» (چند کاره) بوده که از سرعت بالایی برخوردار است و به صورت همزمان قادر به انجام چندین عملیات از جمله شناسایی، جابجایی نیرو و تجهیزات نظامی و شناسایی محل وجود بمب است و پیش از این در ناوگان دریایی ارتش آمریکا خدمت می‌کرده است.
 از زمان آغاز تجاوز آل‌سعود و همپیمانانش به یمن در قالب ائتلاف عربی تا کنون، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شده‌اند چند کشتی جنگی وابسته به متجاوزان را منهدم کنند. امارات یکی از متحدان اصلی  آل‌سعود  است که در تجاوز به یمن و به خاک و خون کشاندن مردم بی‌دفاع و مظلوم این کشور نقش پررنگی دارد. مهرماه سال گذشته نیز یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و نیروهای مردمی یمن یک فروند ناو جنگی امارات متحده عربی را در آب‌های باب‌المندب منهدم کردند. پیش از این و به دنبال بالا رفتن تلفات اماراتی‌ها، این کشور برای ساکت کردن افکار عمومی خود مجبور شد، بخش زیادی از نیروهای خود را از یمن خارج کند.
از سوی دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز  سعودی‌ها، پایگاه نظامی الدخان و مرکز تجمع ارتش سعودی در پادگان «العین الحاره» و دو پایگاه «القرن» و «الکرس» در «جیزان» را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.
انتقام از مردم
اما در ادامه جنایات  آل‌سعود ، «حسین الحوثی» فرمانده نظامی یمن در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده درپی پیشروی وسیع رزمندگان یمنی در استان تعز که به سرکوب تروریست‌ها منجر شد، روز جمعه شهر تعز شاهد یکی از «فجیع‌ترین» قتل عام‌هایی بود که یمن از ابتدای تهاجم  آل‌سعود  به خود دیده و ده‌ها شهروند بی‌گناه که بیشتر آنها کودک بودند بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی جان باختند. الحوثی این را هم گفته که، شبه نظامیان تروریست وابسته به ائتلاف سعودی با موشک‌های شیمیایی مردم بی‌گناه را هدف گرفته و ده‌ها نفر را به شهادت رساندند. این اتفاق در حالی رخ داده که نیروهای یمنی صبح جمعه به طور کامل ساختمان‌های دولتی و مرکز استان تعز را تحت سیطره خود گرفته و تروریست‌ها را از مرکز استان بیرون رانده بودند.