kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات جان کری:

با افتخار از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنیم

امیرعبداللهیان در سومین سالگرد انتفاضه جدید فلسطین و در واکنش به اظهارات جان‌کری گفت: محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت ماجرای حمله نظامی سعودی به یمن قرار دارد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: سعودی بدون حمایت اطلاعاتی و لجستیکی واشنگتن هرگز قادر به حمله نظامی به یمن نبود و اکنون نیز سعودی در معادله مقاومت مردم یمن  به شدت گرفتار آمده است.
وی گفت: بی‌تردید سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا مانع تحقق راه حل سیاسی در بحران سوریه و یمن به شمار می‌رود.
امیر عبداللهیان افزود: تهران در قبال منطقه و در مبارزه جدی با تروریسم و کمک به امنیت و ثبات منطقه، همواره سازنده‌ترین سیاست را دنبال کرده است.
وی با بیان اینکه ما با افتخار از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنیم، گفت: حزب‌الله در دو جبهه مبارزه با «صهیونیسم»  و «تروریسم»  با قدرت عمل نموده است و سهم بزرگی در کمک به امنیت منطقه و جهان دارد.
امیر عبداللهیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند از مقاومت مردم فلسطین و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند، افزود: کمک موثر به دولت و ملت عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم را وظیفه انسانی و شرعی خود می‌دانیم و تا تحقق ثبات و امنیت منطقه، روند کمک‌های مستشاری و انساندوستانه خود را تقویت خواهیم کرد.
جان کری در جلسه پرسش و پاسخ در موسسه آسپن آتلانتیک مدعی شد چیزهایی وجود دارد که ایران در منطقه انجام می‌دهد و ما مخالف آن هستیم. ما از نقش ایران در یمن، سوریه و حمایتشان از حزب‌الله رضایت نداریم.