kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
مدیر مسئول کیهان در آمل:

برجام سکه تقلبی است/ مگر سکه تقلبی چه خصوصیاتی دارد که برجام ندارد!


آمل - خبرنگار کیهان:
امروزه جمهوری اسلامی ایران در گذر ایام و با عبور از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر به قلعه‌ای مستحکم با برج و باروی بلند تبدیل شده و دشمن طی سی و چند سال گذشته بارها تجربه کرده است که عبور نظامیانشان از این برج و بارو ناممکن است و از این روی پروژه نفوذ از دروازه‌های این قلعه را طراحی کرده و با جدیت دنبال می‌کند. چیزی شبیه «اسب تروا» که در یونان باستان برای نفوذ به قلعه تسخیرناپذیر شهر تروا تدارک دیده بودند.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان عصر چهارشنبه در همایش گفتمان انقلابی که با حضور ناظران شورای نگهبان استان مازندران در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان آمل برپا شده بود، گفت؛ ما در احد از تنگه غنیمت شکست خوردیم، در صفین از نیزه فریب زخم برداشتیم و در کربلا خواص آلوده و میهمان‌کش به اردوگاهمان تاختند و امروز بار دیگر همان بازی به تکرار نشسته است، بازی همان است و فقط بازیگران عوض شده‌اند با این تفاوت که در عصر خمینی(ره) از همه آن رخدادها تجربه آموخته و بصیرت یافته‌ایم.
 مدیر مسئول کیهان گفت؛ امروز هم با برخی از کسانی روبرو هستیم که مسئولیت خطیر خود در نظام را به چشم غنیمت می‌نگرند.
جریان آلوده‌ای با تابلوی نانوشته «شیعه انگلیسی» و «سنی آمریکایی» را در میدان داریم که پاره‌های قرآن بر نیزه را بهانه‌ای برای هجوم به قرآن ناطق ساخته‌اند و شماری از خواص آلوده را پیش روی داریم که هر چند اندک و کم‌شمارند، ولی زبان دشمن را به کام گرفته‌اند و با سازی که از آن سوی مرزها کوک می‌شود می‌رقصند. شریعتمداری با اشاره به عقبه‌هایی که تاکنون با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم گفت؛ دشمن برای عبور از برج و باروی مستحکم نظام که محافظان جان برکفی از آن حفاظت می‌کنند، به ترفندهای دیگری متوسل شده است که «نفوذ»، «تفرقه» و «تحریف» از جمله آنهاست. وی در ادامه گفت؛ نفوذ از آن نوع که با هدف حملات تروریستی صورت می‌پذیرد، اگرچه هنوز هم در دستور کار دشمن است ولی مسئله اصلی حریف نیست. هدف امروز دشمن، نفوذ در ساختار نظام و کارسازی و جاسازی عوامل نفوذی در گلوگاه‌های تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نظام است. در این حالت از کسانی استفاده می‌شود که اولاً؛ مدتی در مسئولیت‌های حساس حضور داشته‌اند و ثانیاً؛ مردم نیز آنها را با همین ویژگی بشناسند. شریعتمداری افزود؛ افرادی با این خصوصیات اگر از خط اصلی نظام به هر علت از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا، بستگان نزدیک و قدرت‌طلبی فاصله بگیرند، آماده شکار شدن از سوی دشمن هستند و چنانچه شکار شوند، به دلیل سابقه مسئولیتی که داشته‌اند، تابلوی خودی دارند ولی از آنجا که به دشمن آری گفته‌اند، هویت غیرخودی خواهند داشت. مدیر مسئول کیهان گفت؛ این افراد را از مقایسه نظرات و مواضعشان با خط اصلی نظام می‌توان شناخت. همانگونه که در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به آسانی از جانب مردم شناسایی و طرد شدند و مسئولیت‌های قبلی آنها نتوانست مانع از شناخته شدنشان باشد.
شریعتمداری گفت؛ هر‌گاه چنین فاصله‌ای را در افرادی که سابقه مسئولیت داشته‌اند مشاهده کردید، ابتدا به آنها با دیده تردید بنگرید و چنانچه مواضع و عملکرد متفاوت آنان با خط اصلی نظام به تکرار نشست چاره‌ای جز طرد آنها نیست، مگر طلحه و زبیر سابقه همراهی با رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین علیه‌السلام را نداشتند؟
مدیر مسئول کیهان اظهار داشت؛ یکی از بزرگترین موانع دشمن برای فریب مردم و زمینه‌سازی نفوذ، خط مبارک حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است، و دقیقاً به همین علت است که «تحریف» این خط نورانی را لازمه نفوذ می‌داند. امام می‌فرمایند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و رهبر معظم انقلاب با نگاهی مستند و برخاسته از دلایل روشن و غیر قابل تردید به ملت و مسئولان درباره دشمنی آمریکا هشدار می‌دهند. حریف در این حالت برای عبور از سد مستحکم خط امام و رهبری، چاره‌ای جز تحریف آن نمی‌بیند و مثلاً ادعا می‌کند که حضرت امام هم خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا بود. شریعتمداری، درباره تلاش دشمن برای تفرقه گفت؛ باید توجه داشت که آنچه نباید باعث تفرقه شود، سلیقه‌‌های متفاوت سیاسی است وگرنه وحدت با جریان آلوده‌ و کم‌شماری که دل ‌در گرو دشمن دارد، ناممکن و نشانه فریب است. وی به عنوان مثال از سران و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 یاد کرد و گفت؛ آنها عده قلیلی بودند که با کمک رسانه‌های بیگانه و برخی از غفلت‌زدگان داخلی، اصرار داشتند خود را در حد و اندازه یک جریان پرشمار قلمداد کنند که در حماسه 9 دی پاسخ دندان‌شکنی دریافت کردند. شریعتمداری گفت؛ وحدت با وطن‌فروشان، بازی در میدان دشمن است، با وطن‌فروشان باید مرزبندی مشخصی داشت، چرا که آنان یکی از شاخک‌های دشمنان بیرونی هستند.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود، برجام را یک سکه تقلبی دانست و گفت؛ دولت محترم، منتقدان را به بی‌سوادی، همراهی با اسرائیل، ناآگاه از سیاست خارجی متهم کرد و به جهنم حواله داد، اما امروزه اعتراف می‌کنند که دستاورد آن «تقریباً هیچ» بوده است. برجامی که قرار بود فتح‌الفتوح، آفتاب تابان و بزرگترین دستاورد قرن باشد که حتی آب خوردن مردم هم به آن وابسته است، نه فقط کمترین دستاوردی نداشته است بلکه معضلات دیگری هم به وجود آورده است. شریعتمداری پرسید؛ مگر سکه تقلبی چه خصوصیاتی دارد که برجام ندارد؟
مدیر مسئول کیهان گفت؛ آمریکایی‌ها به این اندازه نیز قانع نیستند و با وجود امتیازات نقدی که گرفته‌اند و در مقابل فقط وعده نسیه داده‌اند، هر روز با طرح فریبی جدید امتیازات تازه می‌طلبند. آنها قرار بود تحریم‌ها را لغو کنند ولی به جای آن تحریم‌های دیگری افزوده‌اند، قرار بود روابط بین بانکی و تجاری ایران به روال عادی بازگردد ولی FATF را پیش کشیده‌اند و دولت نیز به گونه‌ای غیر قانونی و بیرون از حوزه اختیارات خود، اجرای آن را تعهد کرده است.
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ دوستان دولتی به جای پافشاری بر وعده‌هایی که درباره برجام و دستاوردهای آن داده بودند و به جای آن که تحقق تعهدات حریف را با جدیت مطالبه کنند، صورت مسئله را تغییر می‌دهند و مسائل دم‌دستی را به جای مطالبات اصلی می‌نشانند. لغو تحریم‌ها جای خود را به وعده فروش چند فروند هواپیما می‌دهد و آفتاب برجام که قرار بود، گشایش اقتصادی و رونق تجاری و تولید به دنبال داشته باشد، با پذیرش FATF به ضد خود تبدیل می‌شود و نام این خودتحریمی را، رفع موانع پیش‌روی مبادلات بانکی می‌گذارند! دوستان در دولت گله می‌کنند که چرا به دستاوردهای برجام اشاره‌ای نمی‌شود؟ و توضیح نمی‌دهند که کدام دستاورد قابل اشاره‌ای را به ارمغان آورده‌اند؟
شریعتمداری گفت؛ ملت نباید مطالباتی را که از توافق هسته‌ای داشته‌اند و دولت قول تحقق آنها را داده است، به فراموشی بسپارند.