kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

ایهود باراک: جنگ و ناآرامی در خاورمیانه به نفع اسرائیل است

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با استقبال از بحران‌ها و جنگ‌های خاورمیانه، به صراحت اعلام کرد این درگیری‌ها باعث خواهد شد که کشوری در منطقه نتواند اسرائیل را به‌طور جدی تهدید نظامی بکند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «ایهود باراک» از بحران‌ها و برادرکشی در خاورمیانه استقبال کرد و آن را مایه امنیت اسرائیل دانست.
باراک با حضور در «اندیشکده مطالعات روابط بین‌الملل بلفر» دانشگاه هاروارد آمریکا درباره درگیری‌ها در منطقه گفت: «شاید این مسئله برای دنیا بسیار ناخوشایند باشد اما برای اسرائیل چندان هم بد نیست. بعضی اسرائیلی‌ها می‌گویند بگذارید آنها برای همیشه با هم بجنگند.»
وی با بیان اینکه در پی این نبردها، کشورهای خاورمیانه دیگر نمی‌توانند انرژی خود را روی مبارزه با اسرائیل متمرکز کنند، ادامه داد: «این روزها دیگر اثری از ارتش عراق نمی‌بینیم. همچنین دیگر ارتش سوریه نیز وجود ندارد. پس از نظر تهدیدات نظامی علیه اسرائیل، هیچ‌کسی دیگر نمی‌تواند به طور جدی ما را تهدید کند.» البته این یک آرزو است، چون دو ارتش فوق در نبرد با تروریست‌ها قوی‌تر وآبدیده‌تر شده‌اند.
باراک در ارتباط با داعش نیز گفت: «داعش می‌تواند در پاریس، مسکو یا حتی خاک آمریکا دست به عملیات بزند. اما برای اسرائیل رقیب مسخره‌ای است، مگر داعش چیست؟! 40 یا 50 هزار نفر سوار بر چهار یا 5000 تویوتا وانت با تعدادی مسلسل جنگ جهانی دوم که رقیب نشد.»
باراک درباره بحران سوریه با اشاره به تجاوز نظامی ترکیه به شمال این کشور گفت: «ترکیه می‌تواند داعش را شکست بدهد اما این کار انجام نمی‌دهد زیرا نمی‌خواهد و قصد دارد بشار اسد را نابود کند. اسرائیل فرصت بزرگی را برای نابودی اسد ایجاد کرد.» این اظهارات باراک به خوبی آشکار می‌کند که بانی نخست تروریسم در سوریه، رژیم صهیونیستی بوده است.