kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
شیمون پرز که بود؟

جلاد قانا و معمار فتنه سبز به جهنم رفت

شیمون پرز جلاد قانا و از معماران فتنه سبز که از دو هفته پیش به علت مرگ مغزی در بیمارستان بستری شده بود دیروز صبح به جهنم رفت.

سرویس سیاسی-

سایت اسرائیل نشنال نیوز (عاروتص شوا) در خبری نوشت «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر مرگ «شیمون پرز» رئیس و نخست وزیر سابق این رژیم اظهار کرد که  با مرگ پرز، دوره بنیان گذاران اسرائیل و رهبران و افرادی که در ایجاد اسرائیل در سال‌های ابتدایی [و اشغال سرزمین فلسطین] دست داشتند به پایان رسید.
این وزیر صهیونیست در همین رابطه تصریح کرد: «آخرین  نسل از پایه گذاران اسرائیل ما را ترک کرده است، پرز معلم من به حساب می‌آمد.»
خبرگزاری قدس نیز گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی حماس از خبر مرگ شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد. بنابراین گزارش «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت:  «مردم فلسطین از خبر مرگ جنایتکاری که خون فلسطینیان را ریخته است بسیار خوشحال هستند. شیمون پرز آخرین مقام اسرائیلی بود که اشغالگری را بنا نهاد و مرگ او پایان قسمتی از تاریخ این اشغالگری و آغاز قسمت جدید تضعیف آنها است.»
شیمون پرز که بود؟
«یمعون برنسکی» معروف به شیمون پرز، دوم آگوست 1923 در شهر ویشنوا که در آن زمان بخشی از لهستان بود به دنیا آمد. پدرش اسحاق تاجر چوب بود و مادرش سارا ملتز نام داشت و پرز نخستین پسر آنها بود. والدین او در سال 1932 به اسرائیل مهاجرت کردند و دو سال بعد، وی به همراه خانواده‌اش در تل آویو مستقر شدند. شیمون پرز یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های رژیم صهیونیستی بود که از زمان تاسیس این رژیم تاکنون همواره در پست‌های مهمی ایفای نقش کرده بود. وی از سال 2007 به عنوان نهمین رئیس جمهور رژیم غاصب قدس فعالیت کرد و با وجود تشریفاتی بودن این مقام، به عنوان پدر معنوی جناح‌ها و گروه‌های مختلف به شمار می‌رفت.
او نخستین بار در سال 1959 به کنست راه یافت و تا پیش از ریاست جمهوری، در پست‌هایی همچون نخست‌وزیری (دوبار)، وزیر امور خارجه (سه بار) و وزیر دفاع (دوبار) ایفای نقش کرده است.
مسئول خرید سازمان تروریستی هاگانا
پرز در سال 1947 به سازمان تروریستی «هاگانا» پیوست و «بن گوریون» مسئولیت خرید اسلحه را بر عهده وی گذاشت. سازمانی که مسئولیت اصلی آن پاک‌سازی قومی روستاهای فلسطینی طی سال‌های اشغال (سال‌های نکبت) بود. هاگانا گروهی تروریستی و زیر زمینی بود که بعدها منشا تأسیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی شد.
جلاد قانا (پرز) در سال 1952 معاون وزیر دفاع شد و دو سال بعد در 29 سالگی به مقام وزارت رسید. او نقش برجسته‌ای در خرید تسلیحات نظامی، به ویژه دستیابی رژیم صهیونیستی به تسلیحات هسته‌ای و راه اندازی رآکتور هسته‌ای «دیمونا» داشته است. پرز به عنوان معمار برنامه سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل توصیف شده است، برنامه‌ای که تا امروز نیز خارج از نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده است.
جلاد قانا، معاون قصاب صبرا و شتیلا
در سال 1969 پرز به عنوان وزیر جذب مهاجر، در سال 1970 به عنوان وزیر حمل و نقل و در سال 1974 پس از یک دوره فعالیت در وزارت اطلاعات، در سمت وزارت دفاع قرار گرفت. ارتش اسرائیل در 11 آوریل 1996  عملیات گسترده نظامی خودرا از هوا، دریا و زمین تحت عنوان «خوشه‌های خشم» علیه لبنان آغاز نمود و مناطق مسکونی جنوب بقاع، بیروت و جبل را مورد شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین حملات خود از زمان تجاوز سال 1982 قرار داد. این عملیات 16 روز به طول انجامید و باعث وارد آمدن تلفات سنگینی در میان غیرنظامیان لبنانی شد. اما مهمترین فاجعه، در روستای «قانا» در جنوب لبنان اتفاق افتاد. شیمون پرز در سال 1996 به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل بر «عملیات خوشه‌های خشم» نظارت داشت. عملیاتی که در آن نیروهای مسلح اسرائیلی حدود 154 شهروند غیرنظامی لبنانی را به قتل رسانده و حدود 351 تن را مجروح کردند.  
اعطای نوبل صلح به جلاد!
توپخانه ارتش صهیونیستی، مقر وابسته به سازمان ملل در جنوب لبنان را از ساعت 2 بعداز ظهر 18 آوریل 1996 تا شب گلوله‌باران کرد، در حالی که 800 شهروند غیرنظامی لبنانی در آن پناه گرفته بودند.  پرز در سال‌های آخر نخست وزیری «آریل شارون» معاون او بود و در نهایت پس از کناره‌گیری «موشه کاتساو» به دلیل رسوایی اخلاقی (تجاوز به یک کارمند زن) در سال 2007 به مقام ریاست جمهوری رسید. شیمون پرز جلاد مردم لبنان و کسی که سهم عمده‌ای در اشغال اراضی فلسطینان و شهرک‌سازی‌ها داشت در تاریخ 1994 به همراه اسحاق رابین دیگر مقام صهیونیست برنده جایزه صلح نوبل شد!
مثلثِ شوم در فتنه 88
فتنه 88 تحت مدیریت مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل شکل گرفت و ادامه یافت، چند سال قبل از شروع فتنه، رفت‌و‌آمدها شروع شد. ملاقات‌هایی با هدایت بیرونی مایکل لدین، که دو بار سفر مک کین و دو بار سفر هابر ماس را به دعوت وزیر فرهنگ متواری دولت اصلاحات در پی داشت. در همین راستا کارگاه‌هایی تحت عنوان مبارزه مدنی از سوی الیزابت چنی در دبی و لاهه تشکیل شد. در همان زمان که این مثلث شوم (آمریکا، انگلیس و اسرائیل) بر آتش فتنه 88 می‌دمیدند شیمون پرز در قامت مدافع آن پرده از خیال خام این رژیم برداشت.  رئیس وقت رژیم صهیونیستی رسما از آشوبگران در ایران حمایت کرد. شیمون پرز ضمن دفاع از تشدید تحریم علیه ایران گفت: «نبرد علیه جمهوری اسلامی از بیرون مرزهای آن آغاز نمی‌شود بلکه از درون مرزهای ایران شروع می‌شود.»
پرز: فتنه گران به نیابت از ما می‌جنگند!
پرز طی سخنانی در دانشگاه «هرتسلیا» با تکرار حمایت‌های سابق از آشوبگران گفت: «حمایت از سرکشی‌های حکومت در برابر اعتراض نباید به اسرائیل محدود شود بلکه باید دیگر کشورها هم این شیوه را در پیش بگیرند.»
جلاد قانا که سال پیش از آن (1387) دستور ویران کردن نوار غزه و قتل عام مردم تحت محاصره را صادر کرده بود و دست کم 1400 فلسطینی بی‌گناه را به شهادت رسانده بود، در دفاع از عناصر فتنه‌گر و محارب گفت: «مخالفت با ایران، از برقراری تحریم‌های اقتصادی گسترده کم اهمیت‌تر نیست. نبرد علیه رژیم از داخل مرزهای ایران آغاز می‌شود. ما باید از مخالفانی که با رژیم مبارزه می‌کنند دلجویی و آنها را دلگرم سازیم. ما باید در تحریم‌های اقتصادی برای فشار بر جمهوری اسلامی همنوا شویم.»
اظهار نظر شیمون پرز در این مورد که فتنه‌گران به نیابت از رژیم کودک کش صهیونیستی در حال جنگ با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند وقتی نمودی آشکار یافت که در جريان حاشيه سازي راهپیمایی روز قدس سال 88 شماری از فتنه گران ضمن دعوت به خط زدن شعار «مرگ بر اسرائيل»،  شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند؛ شعاری که نخستین بار توسط سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ديكته شده بود.
اشک تمساح!
با سفر «كاسپين ماكان» نامزد ندا آقاسلطان به فلسطين اشغالي و ملاقات وي با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي، ابعاد تازه اي از همكاري سازمان جاسوسي انگليس و سرويس صهيونيستي موساد در ترور ندا آقاسلطان فاش و نقش رژیم صهیونیستی در آتش بیاری معرکه آشکارتر شد.
كاسپين ماكان به همراه آرش حجازي (که مدعی بود شاهد اتفاقي! صحنه ترور آقاسلطان بوده است) نقش گسترده اي در جريان سازي رسانه اي بي.بي.سي انگليس و ساير رسانه هاي ضدانقلابي عليه جريان اسلامي ايفا کردند. در اين ميان سفر كاسپين ماكان به تل آويو و ملاقاتش با شيمون پرز، ابعاد تازه‌اي از زدوبند اطلاعاتي انگليس و اسرائيل را فاش کرد و به رسوايي بزرگ براي سازمان فتنه و رسانه هاي آن در داخل و خارج كه مكررا روي اظهارات ماكان به عنوان نامزد مصيبت ديده آقاسلطان مانور مي دادند، تبديل شد.  كاسپين ماكان كه به عنوان فروشنده عكس‌هاي خصوصي آقاسلطان به بي.بي‌.سي هم معرفي مي شد، در مصاحبه با بي.بي.سي از سفر به فلسطين اشغالي دفاع كرد و مدعي شد: «اين سفر را به قصد انسان دوستانه انجام داده ام. من مي خواستم تصويري را كه جمهوري اسلامي از يك دشمن فرضي به نام اسرائيل در ذهن مردم ايران ساخته، بشكنم!»  وی در حالی برای خدمت به منافع صهیونیست‌ها از عبارت «دشمن فرضی» استفاده کرد که چند هفته پیش از این دیدار پرز در اداره سوخنوت گفته بود: «مبارزه با جمهوري اسلامي از داخل مرزهاي اين كشور آغاز مي شود و مخالفان به نمايندگي آنها با جمهوري اسلامي مي جنگند.» پرز و نتانياهو بارها از سران فتنه با اسم نام برده و شجاعت آنها را در مبارزه با جمهوري اسلامي ستوده بودند. اگرچه پیش از آن نیز مقامات رژیم صهیونیستی بارها به صراحت از این آرزوی خام سخن گفته بودند که تمام توان خود را برای سرنگون کردن نظام ایران به کار می‌گیرند.