kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

اخبار کوتاه از فوتبال



عیادت وزیر ورزش از پیشکسوت استقلال
وزیر ورزش و جوانان از عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال عیادت کرد. محمود گودرزی دیروز در بیمارستان ایرانمهر حضور یافت و به عیادت منصور پورحیدری رفت. وزیر ورزش دقایقی با عضو هیئت مدیره استقلال و همچنین خانواده‌اش صحبت کرد.گودرزی در این ملاقات گفت: آقای پورحیدری هم برای هواداران استقلال وهم پرسپولیس قابل احترام است. من سال‌هاست ایشان را می‌شناسم و به لحاظ اخلاقی و منش پهلوانی زبانزد است. امیدوارم به زودی سلامتی خود را بدست بیاورد و روی نیمکت استقلال قرار بگیرد.پورحیدری چند روز است که به علت بیماری در بیمارستان بستری است.

پیروزی تیم ملی مقابل شیراک با گلزن‌های نامعلوم!
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تمرینی تیم شیراک ارمنستان را شکست داد.تیم ملی فوتبال ایران که از پنجشنبه گذشته جهت برپایی اردوی آماده‌سازی پیش از دیدار مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی به ارمنستان سفر کرده، عصر دیروز در دیداری تمرینی به مصاف تیم شیراک ارمنستان رفت و این تیم را با نتیجه 2 بر صفر از پیش‌رو برداشت.این دو گل در دقایق 5 و 14 نیمه اول به ثمر رسید.در این بازی تمامی بازیکنان حاضر در اردو که در تمرینات گروهی شرکت کرده بودند، فرصت بازی پیدا کردند. در خبر سایت فدراسیون فوتبال نامی از گلزنان تیم ملی نیامده است!! اردوی تیم ملی در ارمنستان امروز به پایان می‌رسد و اعضای تیم ملی به تهران باز می‌گردند تا با اعلام لیست نهایی از سوی کارلوس کی‌روش، تمرینات برای دیدار با ازبکستان و کره‌جنوبی آغاز شود.

هاشمیان: از پرسپولیس به فیفا شکایت می‌کنم
پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اگر طلبش از پرسپولیس وصول نشود شکایتش را از فیفا پیگیری می‌کند.وحید هاشمیان در خصوص آخرین وضعیت شکایتش از باشگاه پرسپولیس گفت:کار ما به مراجع قانونی کشیده شده است. وکیل من پیگیر کارهایم است. تا آن جایی که من می‌دانم حق با من است و رای هم صادر شده است، اما متاسفانه فدراسیون و سازمان لیگ در گذشته و در حال‌ حاضر رای صادر شده را اجرا نمی‌کنند. آنها تیم‌های بدهکار را حمایت می‌کنند، اما همین آقایان مقابل فیفا و طلبکاران خارجی با احترام برخورد می‌کنند و با عذرخواهی طلبشان را می‌دهند، اما این دوستان برای طلبکاران داخلی شاخ و شانه می‌کشند. آنها حتی مصاحبه کرده‌اند و گفته‌اند که طلبکاران مجبور هستند با ما کنار بیایند و زیر تعهدات خودشان می‌زنند. من هم همه چیز را به قانون سپرده ام و اگر قانون داخل کشور مشکلم را حل نکند، ظرف چند ماه آینده به فیفا شکایت خواهم کرد، زیرا تا به امروز هم فدراسیون و هم سازمان لیگ و همین طور باشگاه پرسپولیس در این زمینه کم کاری کرده‌اند.

دیدار حساس امروز تیم نوجوانان ایران با کره شمالی
تیم فوتبال نوجوانان ایران برای صعود به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا به میزبانی هند، امروز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه پندیت جواهری نهرو شهر گوا به مصاف تیم کره شمالی می‌رود. ملی‌پوشان ایران روز یکشنبه هفته جاری با پیروزی مقابل ویتنام، سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۱۷ هند را هم به دست آوردند. مرادی، سرپرست تیم ملی فوتبال نوجوانان درباره شرایط ایران پیش از این دیدار گفت: تیم ملی روز گذشته تمرین ۴۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای برای شناخت بهتر نقاط ضعف و قوت کره‌شمالی برگزار کرد و کادرفنی برنامه‌های خود را برای این دیدار با بازیکنان مرور کردند. بازیکنان امروز(دیروز) ساعت ۱۸ تا ۱۹ هم آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از دیدار با کره‌شمالی برگزار کردندو خوشبختانه همه بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده دیدار با کره‌شمالی و ارائه یک نمایش خوب هستند.

برخورد با تیم‌های انصراف‌دهنده از جام حذفی
رئیس‌کمیته مسابقات لیگ برتر با اشاره به انصراف تیم‌ها از جام حذفی تأکید کرد پرونده این تیم‌ها به کمیته انضباطی ارجاع داده شد.غلامرضا بهروان در مورد ماجرای کناره‌گیری و انصراف تیم‌ها عنوان کرد: پیشنهاد من این بود که حتماً با این باشگاه‌ها برخورد کنیم. پرونده‌ها را به کمیته انضباطی می‌فرستیم. مدیران تیم‌ها در مورد انصراف خود می‌گویند اگر یک سفر بروند 30 میلیون تومان خرج‌شان می‌شود و پولی برای این کار ندارند. باید در این مورد مصوبه کنند تیمی که انصراف می‌دهد، 2 سال نمی‌تواند در جام حذفی بازی کند. کشورهای دیگر هم چنین قوانین بازدارنده‌ای دارند و در کشور ما این قوانین باید قوی باشد.بهروان ادامه داد: اگر قرار است این تیم‌ها از مراحل مختلف جام حذفی انصراف دهند، ما راهکار دیگری در پیش بگیریم و مثلاً 32 تیم بیاوریم که رفت و برگشت بازی کنند. به این شکل، هم بازی‌ها بیشتر و جذاب‌تر می‌شود و هم ارزش و کیفیت جام حذفی بهتر می‌شود. دیگر نیازی هم به قرعه‌کشی میزبان و میهمان نداریم. ما از خانواده فوتبال هستیم. کسانی که خود را از خانواده فوتبال می‌دانند، باید صادقانه صحبت کنند. اگر یک تیم قهرمان استان، با 6 پیروزی قهرمان جام حذفی شود، باید به لیگ قهرمانان برود؟ اصلاً چنین تیمی می‌تواند استانداردها را حفظ کند. ما در بسیاری از استان‌ها اصلاً ورزشگاه استاندارد نداریم که حتی یک حصار ساده اطراف زمین باشد اما باز هم مسئولان و مدیران اصرار دارند در همان ورزشگاه‌های بدون استاندارد، بازی‌ها انجام شود. در این قضیه، همه فقط به دنبال مقاصد خودشان هستند.