kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
آغاز مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال 2016

ایران- روسیه ؛ یک گام دیگر برای رسیدن به قهرمانی

تیم‌های فوتسال ایران و روسیه بامداد چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال 2016 به مصاف یکدیگر می‌روند تا یک پای فینال این رقابت‌ها مشخص شود.

سرویس ورزشی-

تیم‌های فوتسال ایران و روسیه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال شور و هیجان زیادی را به نمایش گذاشتند و موفق شدند با شکست تیم‌های پاراگوئه و اسپانیا حضور خود را در نیمه نهایی قطعی کنند. سایت فیفا در پیامی در شبکه‌های اجتماعی در‌باره صعود تیم ایران نوشت: تیم ایران بعد از سال 1992 سرانجام توانست به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال گام بگذارد و به نظر می‌رسد، با حذف قهرمانان قبلی (اسپانیا و برزیل)، فاتح جدیدی در کلمبیا جام را تصاحب خواهد
کرد.
پرتغال و آرژانتین هم راهی نیمه نهایی شدند
اما در ادامه هشتمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بامداد دیروز به وقت تهران دیدار تیم‌های آرژانتین و مصر برگزار شد که در پایان نماینده آمریکای جنوبی توانست با نتیجه پرگل 5 بر صفر مقابل حریف خود به برتری برسد و راهی مرحله بعدی مسابقات شود. در دیگر دیدار این مرحله آذربایجان به مصاف پرتغال رفت که در پایان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و این تیم پرتغال بود که توانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی هشتمین دوره جام جهانی 4 تیم ایران، روسیه، آرژانتین و پرتغال از 3 قاره آسیا، آمریکای جنوبی و اروپا حضور دارند.برنامه مرحله نهایی جام جهانی فوتسال به شرح زیر است:
چهارشنبه 7 مهرماه
* ایران................ روسیه (ساعت 3/30 بامداد به وقت تهران)
پنجشنبه 8 مهرماه
* آرژانتین.......... پرتغال (ساعت30/3 بامداد به وقت تهران)
ایران قهرمان جهان شد تعجب نکنید
تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی از ساعت 30/3 بامداد روز چهارشنبه در شهر مدئین برای رسیدن به دیدار فینال این دوره از مسابقات به مصاف تیم ملی روسیه می‌رود که بازیکنان کشورمان یکشنبه شب رأس ساعت ١٩:٤٠ به وقت محلی شهر بوکارامانگا را ترک کردند و پس از ٤٥ دقیقه پرواز، وارد مدئین شدند. ملی‌پوشان کشورمان در حالی برای دومین بار در تاریخ فوتسال به نیمه نهایی جام جهانی راه یافته‌اند که همگی آنان طی چند روز گذشته از انگیزه بالای خود برای رسیدن به فینال جام جهانی سخن گفته‌اند. علیرضا صمیمی دروازه بان تیم ملی فوتسال که یک‌بار بهترین دروازه بان فوتسال آسیا شده و در این دوره از مسابقات یکی از ارکان موفقیت تیم ملی بوده است در این خصوص می‌گوید:فوتسال خیلی سخت شده است. دیگر مثل گذشته نیست که گل‌های زیادی در آن رد و بدل شود. ما با نظم بازی می‌کنیم. خیلی‌ها از ما می‌پرسند آیا امکان دارد ایران قهرمان جام جهانی شود؟ من می‌گویم حتی اگر قهرمانی ایران در جام جهانی غیر منتظره باشد تعجب‌آور نیست. ما لیاقتش را داریم و ایرانی‌ها بارها ثابت کرده‌اند توانمندی خلق کارهای بزرگ را دارند.حرف آخر من این است. اگر ایران قهرمان جهان شد تعجب نکنید!
عملکرد فوتسال ایران در جام جهانی
جام جهانی فوتسال از سال 1989 شکل گرفت و این رقابت‌ها در حال حاضر هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود.در جام جهانی فوتسال تیم برزیل با 5 قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و اسپانیا با 2 قهرمانی 3 نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و ایتالیا با یک نایب قهرمانی و 2 سومی در رده سوم قرار دارند. تیم ملی فوتسال ایران (قهرمان آسیا) برای ششمین بار در جام جهانی فوتسال حاضر می‌شود. تیم ایران در سال 1992 در رده چهارم قرار گرفت و در سال‌های 1996 ، 2000 و 2004 در دور گروهی ، 2008 در دور دوم گروهی و در سال 2012 در یک هشتم نهایی حذف شد. تیم ایران تا کنون در 33 بازی جام جهانی فوتسال 17 برد ، 4 تساوی و 12 شکست کسب کرده و در این دیدارها 113 گل به ثمر رساند و 109 گل دریافت کرده است.