kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

ناآرامی‌ها در شارلوت آمریکا وارد روز هفتم شد

شارلوت بزرگترین شهر ایالت کارولینای شمالی آمریکا دیروز برای هفتمین شب متوالی شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به نژادپرستی هدفمند پلیس بود.

سرویس خارجی-

کشتار هدفمند  سیاهان به دست پلیس نژادپرست آمریکا چند روزی است که شارلوت بزرگترین  شهر ایالت کارولینای شمالی را به صحنه اعتراضات گسترده مردمی تبدیل کرده است. با گذشت یک هفته از کشته شدن «کیت لامونت»  43 ساله به دست پلیس و اثبات اینکه وی در هنگام کشته شدن و علی‌رغم ادعاهای پلیس، مسلح نبوده، هنوز هیچ خبری از دستگیری یا تعلیق پلیس‌های قاتل مخابره نشده است‌.
مردم «شارلوت» در اعتراض به این بی‌عدالتی دیروز هم در ادامه اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت‌های پلیس علیه سیاهپوستان دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.این اعتراضات با حضور گسترده نیروهای پلیس انجام شد.
 به گزارش ایسنا، معترضان بار دیگر خواستار شفاف‌سازی درباره قتل این سیاهپوست شدند و اعلام کردند که باید پلیس دقیقا مشخص کند که آیا مقتول مسلح بوده یا خیر. رئیس پلیس شارلوت نیز گفته تنها با انتشار چند دقیقه از فیلم ویدئویی نمی‌توان مشخص کرد که دقیقا چه اتفاقی افتاده و نمی‌توان اثبات کرد که آیا قربانی سلاح داشته یا خیر! هم خانواده اسکات 43 ساله و هم معترضان می‌گویند مسلح بودن قربانی اصلا درست نیست.
 همزمان با تظاهرات مردم در شارلوت طی روزهای اخیر 2 سیاهپوست دیگر  به دست افسران پلیس سفیدپوست در اوهایو و اوکلاهاما کشته شدند و همین مسئله باعث خشم بیشتر مردم شده است. بر اساس گزارش‌ها سال گذشته بیش از 1000 نفر در آمریکا به دست پلیس کشته شده‌اند که اکثر آنها سیاهپوست بودند.