kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

فساد گسترده در مراکز اطلاعاتی آمریکا به روایت افسران سابق پنتاگون و سیا

تعدادی از افسران سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا به افشاگری درباره عملکرد غیراخلاقی و فساد گسترده حاکم بر این سازمان‌ها پرداخته‌اند.


کنفرانس سه روزه «جهان عاری از جنگ» توسط سازمانی با همین نام در واشنگتن برگزار شد. در این کنفرانس بیش از 400 نفر از فعالان سازمان‌های ضدجنگ و همچنین افراد برجسته سابق سازمان امنیت ملی، سیا، پنتاگون و همچنین وزارت خارجه آمریکا حضور داشتند  که به «افشاگران» شهرت دارند.
 در روز پایانی این کنفرانس  تعدادی از افسران نهادهای اطلاعاتی و ارتش آمریکا درباره فساد اداری و اخلاقی در این دستگاه‌ها به افشاگری پرداختند.
 به گفته این افراد، نهادهای اطلاعاتی آمریکا برخلاف شعارهای خود مبنی بر «صداقت» و «تعهد اخلاقی حرفه‌ای» در مسیر دیگری حرکت می‌کنند.
به عنوان مثال «مدیا بنجامین»، مدیر سازمان «کد پینک» در این  کنفرانس با اشاره به «حمایت طولانی‌مدت» دولت آمریکا از رژیم آل سعود گفت: «48 سال است که رؤسای جمهور آمریکا با رژیم دیکتاتور سعودی رابطه دارند، رژیمی که مردم را سر می‌برد، به زنها اجازه رانندگی و شرکت در انتخابات نمی‌دهد. در دوره اوباما بیش از 110 میلیارد دلار سلاح به این کشور فروخته شد که رژیم آل سعود از آن علیه مردم یمن استفاده کرد. ما به‌عنوان مردم آمریکا مسئول ریخته شدن خون قربانیان یمنی هستیم زیرا این بمب‌ها که بر سر کودکان در مدارس و مردم در بیمارستان‌ها ریخته می‌شود ساخته آمریکاست.»
«گرشا پورتر» خبرنگار برجسته غربی و مولف تعداد زیادی از کتاب‌های سیاسی و اجتماعی نیز در این کنفرانس به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. وی ضمن انتقاد از رسانه‌ها که ابزار قدرتمندان آمریکا شده‌اند، گفت که ما باید این رسانه‌ها را به دقت رصد کنیم و هرگاه متوجه دروغگویی آنها شدیم، آن را برملا سازیم. «پورتر» همچنین تصریح کرد؛ «بعد از واقعه 11 سپتامبر، کنگره و دیگر کنشگرهای سیاسی آمریکا تحت سیطره کامل مافیای نظامی و تولید سلاح آمریکا قرار گرفته‌اند، بعد از این واقعه، قدرت‌های غربی تلاش کردند که این را دستاویزی قرار دهند تا قدرت خود را افزایش دهند.»
در ادامه این کنفرانس «گار آلپروویتز»، تاریخ‌دان، نویسنده و مسئول سابق دولتی آمریکا نیز به بیان دیدگاه خود پرداخت گفت: هدف آمریکا از تشکیل سازمان ملل حل مشکلات جهانی نبوده و نیست، بلکه کارکرد اصلی آن توجیه افکار عمومی برای اقدامات نامشروع و غیرقانونی آمریکا است. به کمک همین سیاست بود که آمریکا توانست جنگ‌های غیرقانونی ویتنام و عراق را به راه بیاندازد.»