kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

مردم یمن با مراجعه گسترده به بانک‌ها اموال و دارایی‌های خود را به انصارالله سپردند

توطئه تازه دولت مستعفی یمن برای انتقال بانک مرکزی این کشور به عدن با هجوم مردم به بانک‌‌ها و برای کمک مالی به انصارالله خنثی شد.



حمله وحشیانه عربستان به یمن که طی ۱۸ ماه گذشته به اهداف موردنظر  سعودی‌ها نزدیک هم نشده است، اکنون وارد فاز جدیدتری شده است. در واقع شکست سعودی‌ها در عملیات نظامی باعث شده تا دولت مستعفی و فراری یمن به دنبال انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن باشد که هدف اصلی آن قطع منابع مالی انقلابیون است. تصمیم انتقال بانک مرکزی به عدن به منزله آخرین میخ بر تابوت دشمنان، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن و مزدوران او است. این تصمیم نشان دهنده شکست سخت و ناامیدی بالایی است که دشمنان به آن دچار شده‌اند.
هدف مزدوران سعودی از این کار این بود که در میان مردم آشوب به وجود آورند تا مردم رهبران سیاسی و هیئت ملی را زیر فشار قرار دهند تا برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم امتیاز دهند. اما مردم یمن برای به شکست کشاندن این توطئه جدید دست به کار شدند و مانند همیشه مقاومت را تنها نگذاشتند. به گزارش ابنا، مردم یمن برای به شکست کشاندن توطئه اقتصادی و مالی آمریکا و ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها در مقابل شعب بانک‌های این کشور صف کشیدند تا با سپرده‌گذاری وجوه نقد خود بانک‌های یمن را تقویت کنند. این اقدام از سوی مردمی صورت گرفت که در دنیای عرب فقیرترین کشور هستند.
طرح تازه صلح
از سوی دیگر، «صالح الصماد»رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه طرح جدیدی برای صلح در یمن ارائه داد. شبکه خبری «المسیره»، گزارش داده که «الصماد» خواستار توقف درگیری‌های نظامی و حملات عربستان به یمن و رفع تحریم‌ها از این کشور شد تا در مقابل آن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز شلیک موشک به عمق خاک عربستان و درگیری‌های نظامی در مرز با این کشور را متوقف کنند. «الصماد» تاکید کرده که کار تشکیل دولت به پایان رسیده و تاخیری که حاصل شده به دلایل سیاسی یا فشارهای خارجی نیست بلکه استراتژی شورای عالی سیاسی یمن بوده که مردم بعد از معرفی دولت نسبت به آن آگاهی خواهند یافت.
خبر دیگر اینکه، «علی عبدالله‌صالح» رئیس‎جمهور سابق یمن اعلام کرده که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن مشروعیت ندارد و مشروعیتش را از رژیم سعودی می‎گیرد. وی «عبدربه منصور هادی» را «دست پرورده سازمان اطلاعات انگلیس» دانست.