kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
سرلشکر باقری در دانشگاه عالی دفاع ملی:

روسیه دنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها به‌شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند.


سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم آغاز تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دفاع مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد.
سرلشکر باقری با بیان اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.
وی تأکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک مترمربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است.
به گزارش تسنیم، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم به‌شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به‌واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.
سرلشکر باقری با تذکر «باید از دوباره‌کاری و موازی‌کاری در کارهای صورت گرفته خودداری کنیم»، گفت: دانشگاه باید دائماً به‌روز باشد و دچار تکرار ناکارآمدها و تاریخ گذشته نباشیم. اینها نیاز به طرح دارد و دانشگاه این طرح را آماده کند و ستادکل برنامه‌های خود را بدهد تا به هدف برسیم.
وی تأکید کرد: دنبال مدرک‌گرایی نباشیم، مثل روبه‌روی دانشگاه تهران که پایان‌نامه به فروش می‌رسد و ما به‌دنبال این مسیر نباشیم.