kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاتل دستگیر شد
رشت- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: کارآگاهان آگاهی گیلان در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر کشف جسد زنی مجهول‌الهویه در کنار جاده روستای «رودپیش» شهرستان فومن، موضوع را مورد بررسی قرار دادند که طی آن ضمن کشف هویت این زن 48 ساله دریافتند که وی با جسمی تیز به قتل رسیده است.
سرهنگ محمدرضا جعفری بابیان اینکه مقتوله زنی 48 ساله بود اظهار داشت: کارآگاهان در تحقیقات خود به یک مرد 37 ساله مشکوک شدند و او را دستگیر کردند. وی اضافه کرد: این مرد به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
تلخ کامی قاچاقچیان شکر
زاهدان- ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی نیکشهر گفت: مأموران انتظامی نیکشهر در پی کسب خبری مبنی بر اینکه عده‌ای سودجو قصد حمل و جابجایی شکر قاچاق از چابهار به سمت نیکشهر را دارند بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. سرهنگ غلامرضا سرگزی افزود: مأموران خودروهای حامل شکر قاچاق را توقیف و در بازرسی از 2 دستگاه خودرو پژو سواری 40 کیسه شکر به ارزش 600 میلیون ریال کشف و 2 متهم در این رابطه دستگیر شدند. وی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
امحای یک تن فرآورده‌های دامی
کرمانشاه- فارس: معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: گزارش ورود یک محموله یک تنی فرآورده خام دامی غیرمجاز به شهرستان کرمانشاه از سوی مردم به شبکه دامپزشکی کرمانشاه رسید.
داریوش محمدی ادامه داد: کشف و معدوم‌سازی این میزان فرآورده خام دامی غیرمجاز با همکاری مرکز بهداشت کرمانشاه و اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی و بادستور مرجع ذی‌صلاح قضایی انجام گرفت.
وی تصریح کرد: محموله یک تنی فرآورده خام دامی غیرمجاز در تعداد بیش از 15 کیسه از استان‌های همجوار به قصد توزیع در بازار، وارد کرمانشاه شده بود.
کشف مرفین از اتاق خواب
شهریار- فارس: فرمانده ویژه انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران قرار گرفت.
سرتیپ محسن خانچرلی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران باهمکاری مأموران انتظامی شهرستان رباط‌کریم با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهمان را در روستای پیغمبر این شهرستان شناسایی کردند.
وی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از منزل متهمان موفق شدند، از داخل اتاق خواب مقدار 27 کیلوگرم مرفین را کشف کنند.
خانچرلی با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو در این عملیات متذکر شد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
جریمه 26 میلیارد تومانی
گرگان- فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: مدیرعامل یکی از شرکت‌های واردات و صادرات این استان که مقرر بود محموله روغن موتور را در سه پارت به کشور وارد کند به دلیل عدم پرداخت تعهدات ارزی به یک بانک محکوم به پرداخت جریمه شد.
حسین حسین‌پور تصریح کرد: شرکت متخلف بیش از 8 میلیون درهم امارات از یکی از بانک‌ها دریافت کرده بود تا در قبال آن محموله روغن موتور را وارد کشور کند این محموله بعد از ورود به گمرک بندرعباس با ارائه پروانه سبز گمرکی به پارت اول رسید اما در پارت‌های دیگر با گذشت مهلت قانونی و عدم ارائه پروانه سبز گمرکی تعهدات ارزی شرکت پرداخت نشد.
وی افزود: با شکایت بانک تسهیلات دهنده از شرکت مذکور، پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی استان گلستان تشکیل شد که با بررسی شواهد و قرائن موجود و احضار مدیر شرکت مربوطه، این پرونده در شعبه تجدیدنظر بررسی و تخلف انتسابی، محرز شد.
حسین‌پور رقم ریالی محکومیت 26 میلیارد تومان تخلف این شرکت صادرات و واردات را 8 میلیون و 250 هزار و 879 درهم امارات عنوان کرد و گفت: کارت بازرگانی شرکت متخلف به مدت 6 ماه تعلیق شده است.
شناور باری غرق شد
گناوه- ایرنا: رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: یک شناور باری که بدون بار از چوئبده آبادان به سمت بندر گناوه در حرکت بود، به علت توفانی بودن دریا آسیب دید و دچار آبگرفتگی شد.
نورالله اسعدی اظهار کرد: در پی مراجعه مالک این شناور به برج کنترل ترافیک دریایی گناوه و اعلام آبگرفتگی آن، بلافاصله نجاتگران در شرایط بسیار نامساعد جوی به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت: نجاتگران برای جلوگیری از غرق شدن این شناور درخواست پمپ تخلیه اضافه کردند که یدک‌کش قیام 7 تجهیز و به سمت موقعیت حرکت کرد اما به دلیل توفانی بودن دریا، امکان خروج از خور (آبراه دریایی) وجود نداشت و شناور حادثه دیده به علت آبگرفتگی زیاد غرق شد.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: 6 ملوان این شناور توسط یدک‌کش آزادی، سالم نجات و به خشکی انتقال یافتند.
توقیف تریلر حامل سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: مأموران انتظامی قطار خنجک در حین گشت‌زنی به یک دستگاه تریلر که در محور زاهدان- خاش در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: در بازرسی از این خودرو، 20 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.