kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

افزایش تنش‌ها بین هند و پاکستان 10 هزار سرباز هندی در مناطق مرزی مستقر شدند

همزمان با افزایش تنش میان هند و پاکستان، دهلی نو 10 هزار سرباز به مناطق مرزی دو کشور اعزام و اعلام کرد، تمام مسیرهای آبی منتهی به خاک پاکستان را خواهد بست.



به گزارش فارس، همزمان با افزایش تنش میان هند و پاکستان، بیش از 10 هزار نیروی تازه‌نفس ارتش هند به مناطق مرزی دو کشور اعزام شدند و همزمان، دهلی نو اعلام کرد، همه مسیرهای آبی منتهی به پاکستان را خواهد بست.
«وکاس سوارپ» وزیر خارجه هند در این زمینه گفت: «اگر پاکستان تروریسم را ریشه‌کن نکند، به قرارداد «سند طاس» عمل نمی‌کنیم و مسیر تمام رودهایی را که به این کشور منتهی می‌شود خواهیم بست.»
طبق قرارداد «سند طاس» که در سال 1959 (1338 شمسی) بین 2 کشور امضا شد، هند فقط حق دارد از 20 درصد آب رودهای منتهی به پاکستان استفاده کند. هند برای مقابله با نیروی هوایی پاکستان و بمباران نقاط مرزی، قرارداد تسلیحاتی هشت میلیارد و 800 میلیون دلاری برای خرید جنگنده «رافائل 36» را با فرانسه امضا کرده است. در این میان، رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، با توجه به اینکه تجربه کافی برای مبارزه با تروریسم (نیروهای مقاومت و فلسطین) دارد، در جنگ با پاکستان، هند را همراهی خواهد کرد.
هند یکی از بزرگترین خریداران تجهیزات نظامی از رژیم اسرائیل است و هر سال دو طرف در منطقه راجستان رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.
پاکستان برای مقابله با هند، واحدهای توپخانه‌ای و تانک‌های خود را به نقاط مرزی منتقل کرده است.
کشاورزی پاکستان وابسته به آب رودهایی است که از هند وارد این کشور می‌شوند و در غیر این صورت، این کشور با کمبود آب مواجه خواهد شد.
مورد دیگری که طی ماه‌های اخیر باعث تیرگی بیشتر روابط میان دو کشور شده، سیاست‌های سرکوب دولت دهلی نو در کشمیر است. این سرکوب‌ها طی سه ماه اخیر به قیمت جان بیش از 90 شهروند مسلمان کشمیری تمام شده است.