kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

ارتش لبنان با کمک حزب‌الله سرکرده اصلی داعش را دستگیر کرد

نیروهای سازمان اطلاعات لبنان با همکاری نیروهای مقاومت طی عملیاتی ویژه در یک اردوگاه فلسطینی، سرکرده «داعش» در این کشور را بازداشت کردند.


نیروهای اطلاعاتی لبنان به کمک نیروهای حزب‌الله عملیاتی ویژه و برق‌آسا در اردوگاه «عین‌الحلوه»، «عماد یاسین» موسوم به «امیر داعش» را دستگیر کردند. بر اساس بیانیه ارتش لبنان که خبرگزاری تسنیم آن را رسانه‌ای کرده، عماد یاسین پیش از این تحت تعقیب بوده است.
ارتش لبنان همچنین اعلام کرد: این فرد پیش از دستگیری، درصدد انجام انفجارهای تروریستی علیه مراکز ارتش، تاسیسات عمومی، گردشگری و بازارهای تجاری در چندین منطقه لبنان بوده است.
این سرکرده گروه تروریستی داعش اسامی دیگری از قبیل ابوهشام، ابوبکر، ابوطارق، ابواسحاق، عماد عقل نیز دارد.
دستگیری این سرکرده داعش باعث شد که بسیاری از ساکنان عین‌‌الحلوه از بیم واکنش تروریست‌ها، این منطقه را ترک کنند.
پیش از این یک منبع امنیتی لبنان از درگیری مسلحانه در داخل اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه در جنوب این کشور خبر داده بود.
درگیری مذکور کشته و یا زخمی نداشت، اما خساراتی به اردوگاه وارد شد و شماری از ساکنان اردوگاه مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند. پس از استقرار نیروهای امنیتی، آرامش نسبی در داخل اردوگاه عین‌الحلوه برقرار شده است. عین‌الحلوه یکی از بزرگترین اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان است و بیش از 80 هزار آواره در این اردوگاه زندگی می‌کنند.